švicarska

Nestle će do 2020. koristiti samo jaja iz slobodnog uzgoja

Nestle će do 2020. koristiti samo jaja iz slobodnog uzgoja

Uprava tvrtke Nestle, najvećega svjetskog proizvođača pakirane hrane izvijestila je da će do 2020. u svojim proizvodima koristiti samo jaja od kokoši iz slobodnog, a ne iz kaveznog uzgoja, ubrajajući se na taj način u proizvođače hrane koji vode računa o dobrobiti životinja.

Švicarska tvrtka, među čijim su proizvodima sladoledi, majoneze i
slatkiši u kojima se koriste jaja, istaknula je da do 2020.
želi uvesti promjenu u europskim zemljama i u Sjedinjenim
Državama, a do 2015. i u ostatku svijeta. 

Glasnogovornik tvrtke kazao je da će odluka tvrtke pozitivno
utjecati na desetke milijuna kokica diljem svijeta. 

Konkurentske tvrtke poput Kraft Heinza, Conagre i Mondeleza
Internationala te lanaca poput McDonald’sa, Wal-Marta i 7-Eleven
ranije su najavile istu promjenu u poslovanju. 

Francuska tvrtka za proizvodnju prehrambenih proizvoda Sodexo,
koja se bavi dostavom hrane umirovljeničkim domovima i vojnim
bazama, u kolovozu je izvijestila da do 2025. kani
isporučivati isključivo jaja iz slobodnog uzgoja. 

I neke vlade razmatraju donošenje zakona čiji je cilj zaštititi
kokoši nesilice tako što će im se omogućiti više prostora za
slobodno kretanje. 

Pravila američke države Kalifornije nalažu da kokoši, svinje i
telad moraju biti u mogućnosti uspraviti se i leći, odnosno u
potpunosti ‘protegnuti’ udove u kavezima u kojima borave. 

Za neupućene ovo su razlike u načinu uzgoja kokoši
nesilica:

Kavezni (baterijski) uzgoj – kokoši su nagurane u kaveze,
ne mogu se micati i tretira ih se poput strojeva.

Podni uzgoj – kokoši nisu u kavezu, mogu se slobodno
kretati unutar prostorije, no ne mogu izaći van na svježi
zrak.

Slobodan uzgoj – kokoši su slobodne i imaju pristup
vanjskim prostorima.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest