
Kada se treba birati između domaće i kupovne juhe, domaća juha je prvi izbor za premoćnu većinu konzumenata juhe (84,4%), dok svega 15,6% češće priprema kupovnu juhu
Juha je jelo koje se većinom konzumira na tjednoj bazi jer 39,1%
građana Hrvatske juhu konzumira barem jednom tjedno, a nešto
manje, 35,5% njih, čini to nekoliko puta tjedno.
Da juha pak predstavlja dio njihovog svakodnevnog obroka kaže
17,1% građana, dok, s druge strane, manje od jedne desetine
građana jede juhu rijetko (7,1%) ili je uopće ne jede (1,2%).
Mesne su juhe preferirani izbor konzumenata ove kategorije. Pri
tome je najpopularnija goveđa koju bira 29,8% potrošača, a tek
nešto manje njih (27,9%) preferira kokošju juhu.
Znatno manju popularnost od njih imaju povrtne juhe (12,8%) te
one od gljiva (10,5%), dok su juhe od rajčice i juhe od bundeve
najdraže za nešto manje od 6% konzumenata juhe.
U skladu s niskom konzumacijom ribe u Hrvatskoj i riblja juha ima
malu popularnost te ju preferira svega 3,7% konzumenata juhe.
Osim okusa, zanimljivo je i pitanje o gustoći koje je otkrilo da
većina potrošača ove kategorije preferira bistre (62,2%) u odnosu
na krem juhe (37,8%).
Kada se treba birati između domaće i kupovne juhe, domaća juha je
prvi izbor za premoćnu većinu konzumenata juhe (84,4%), dok svega
15,6% češće priprema kupovnu juhu.
Juha je najčešće sastavni dio ručka za gotovo sve ispitanike
(96,9%), dok je vrlo mali broj konzumira za večeru (3,1%). Takav
rezultat pokazuje da je ručak i dalje glavni obrok u hrvatskim
kućanstvima.
Istraživanje o konzumaciji juha proveli su Ja TRGOVAC magazin i
agencija Hendal tijekom rujna 2017. godine na nacionalno
reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske
starijih od 15 godina.
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i
četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i
ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak
stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu
ispitanika.



