MARINA ZADAR

I dalje bjesni rat za jednu od najatraktivnijih marina na Jadranu

Anton Toni Pinčić

Već nekoliko godina traje rat za jednu od najatraktivnijih marina u Hrvatskoj. Smještena je u samom središtu Zadra, ali zbog neriješenog pitanja koncesije stoji projekt njezine modernizacije

Država je još 1. kolovoza 2014. raspisala javni natječaj na koji
su se javili turska Dogus grupa, hrvatski konzorcij Porto Jadera,
ACI i Marina Hramina. Međutim zadarska tvrtka Tankerkomerc, koja
upravlja marinom od 1982., na sve moguće načine koči dodjelu
koncesije. I kad se činilo da je trakavici došao kraj, dogodio se
novi obrat, piše
tportal
.

Iako za Marinu Zadar Tankerkomerc u 25 godina nije
platio državi ni kune naknade, pozvali su se na svoja
ulaganja od 40 milijuna eura tražeći konverziju prava korištenja
u pravo na koncesiju. Ušli su u sudski spor s državom koji su
izgubili te je Trgovački sud presudio da moraju vratiti
marinu u državno vlasništvo jer je riječ o pomorskom
dobru od nacionalnog interesa.

Nakon toga je Vlada u kolovozu 2014. raspisala javni natječaj za
30-godišnju koncesiju, na koji su se javila četiri
investitora. Međutim Tankerkomerc se žalio Upravnom
sudu u Splitu, što je blokiralo natječaj sve do svibnja ove
godine.

Za sve to vrijeme zainteresirani investitori su snažno lobirali
prema Vladi da presiječe zadarski čvor. U rujnu prošle godine
istekle su im i bankarske garancije koje su naknadno obnovili.
Kad je sudska trakavica konačno završila, bili su uvjereni
da će se stvari pokrenuti, ali i dalje se ništa ne događa.

Na upit iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture pojasnili
su što se dogodilo i zbog čega natječaj i dalje stoji.

‘Tijekom rujna ove godine Državno odvjetništvo Republike
Hrvatske(DORH) obavijestilo je Ministarstvo o podnošenju zahtjeva
za izvanredno preispitivanje zakonitosti presude Visokog upravnog
suda Republike Hrvatske, a kojom je presuđeno u korist Republike
Hrvatske i trenutno se provode konzultacije s DORH-om oko
daljnjeg postupanja’, poručili su iz Ministarstva.

Kad će DORH okončati svoje izvide, nije poznato. Iz Tankerkomerca
su potvrdili kako su oni podnijeli zahtjev. Jedan od argumenata
im je taj da Ministarstvo nije bilo ovlašteno donijeti rješenje
kojim se odbija konverzija prava korištenja u koncesiju,
nego da takvu odluku donosi Vlada i da o Marini Zadar uopće ne
postoji spis upravnog postupka.

Zadarska tvrtka na Trgovačkom sudu je zatražila i obeštećenje za
svoja ulaganja od 40 milijuna eura u marinu, a
podnijela je i ustavnu tužbu zbog nepravičnog suđenja, piše
tportal.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest