jesu li pretjerali?

Dove svojom reklamom pokrenuo optužbe o rasizmu

Guardian/Naytemua

Tvrtka Dove u ponedjeljak je postala meta vala kritika na društvenim mrežama zbog reklame za gel za tuširanje u kojoj tamnoputa žena skida majicu, nakon čega se pretvara u bijelkinju, što je pokrenulo žestoke reakcije javnosti.

Video od 3 sekunde, objavljen u petak na službenoj američkoj
Facebook stranici Dovea, neke je korisnike društvenih medija
podsjetio na rasističke reklame za sapun iz 19. i s početka
20. stoljeća koje su prikazivale crnce koji si ribaju kožu kako
bi postali bijeli. 

Dove je uklonio isječak i ispričao se, a na Twitteru je napisao
kako je ta objava “nesmotreno prikazala tamnopute žene”.

 No isprika nije uspjela zaustaviti val kritika na
internetu. Neki korisnici pozivaju na bojkot
Doveovih proizvoda, a priču su preuzeli i klasični mediji u
Sjedinjenim Državama i u Europi.

U Velikoj Britaniji ta je kontroverza bila glavna tema jutarnjih
emisija u ponedjeljak čiji su gosti raspravljali o tome kako je
reklama dobila odobrenje za objavu i je li ona
pokazatelj šireg problema rasizma u marketingu. 

Na Twitteru su se objave označene hashtagom #BoycottDove,
započete tijekom vikenda među američkim korisnicima, proširile na
korisnike nekoliko europskih jezika. 

“Ukratko, rasizam je ponovno u modi, a brandovi to žele
iskoristiti”
, napisala je korisnica @Beatrix B. na
francuskom.

Cijeli isječak prikazuje tamnoputu ženu koja uklanja svoju majicu
ispod koje se pojavljuje bijela žena, koja pak podiže svoju
majicu i pretvara se u ženu porijeklom iz Azije. 

“Namjera tog kratkog videa bila je poručiti da je Dove
gel za tuširanje za svaku ženu i da to bude slavlje različitosti,
no pogriješili smo”,
priopćio je Dove. 

Reklama je mnoge gledatelje podsjetila na neslavne reklame za
sapun iz povijesti, od kojih su neke objavljene na društvenim
mrežama. 

U jednom primjeru iz 1880-ih godina prikazano je crno dijete koje
se kupa u kadi kad mu bijelo dijete ponudi sapun. Nakon što ga
iskoristi, crno dijete postane oduševljeno kad shvati da je i ono
postalo bijelo. 

Dove je odbio komentirati kako je reklama producirana i
prihvaćena, no otkrio je da radi reviziju svojih unutarnjih
procesa stvaranja i objave sadržaja. 

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest