Camelova investicija Rimcu se omogućiti i ulazak u Kinu, uz osiguravanje kapitala za proizvodnju baterija i pogonskog sustava.
Najveći azijski proizvođač baterija, Camel
Group, sklopio je ugovorni sporazum o investiciji 30
milijuna eura s tvrtkama Rimac
Automobili i Greyp Bikes te
njihovim osnivačem i čelnikom Matom Rimcem,
čime je zaključeno najveće izravno strano ulaganje u jednu
hrvatsku tehnološku tvrtku, priopćili su jutros
iz Rimca.
Kompanija, koja opskrbljuje globalne tvrtke tehnologijom za
električna vozila i auto-komponentama, razmatra ponude za
financiranje nakon što je ovoga mjeseca dobila 30 milijuna eura
od Camel grupe, sa sjedištem u Šangaju, kazao je direktor
tvrtke Mate Rimac.
Camelova investicija Rimcu se omogućiti i ulazak u Kinu, uz
osiguravanje kapitala za proizvodnju baterija i pogonskog
sustava, rekao je Rimac.
Po njegovim riječima, dovršavaju se planovi o izgradnji osam
modela električnog vozila Concept One od 2013. za koje tvrtka
ističe da mogu doseći brzinu od 355 kilometara na sat, a brzinu
od 100 kilometara na sat postižu u roku kraćem od tri sekunde.
“Imamo mnogo interesa od investitora, no to je iznos kapitala
koji trebamo. Znamo točno što želimo učiniti u iduće tri godine i
to želimo napraviti pod svojim uvjetima”, rekao je Rimac za
Bloomberg u telefonskom intervjuu.
Kompanija koja izrađuje komponente i dizajn za klijente poput
Aston Martin Lagondui Koenigsegg Automotive
utrostručila je svoju vrijednost od 2014. i sada se procjenjuje
da vrijedi više od 200 milijuna eura. Kompanija se fokusira na
tržište luksuznih vozila, a prosječna cijena njegovog Concept
One-a je milijun eura.
U potrazi za kapitalom, Rimac isključuje prodaju kompanije koju
je započeo u svojoj garaži 2009. godine. Tvornica u Svetoj
Nedjelji ima otprilike 250 zaposlenika, a uz Concept One također
radi i električne bicikle Greyp Bikes, koji mogu prijeći 240
kilometara sa samo jednim punjenjem. Upravo će Greyp dobiti i 3
milijuna eura od ukupne investicije, što će koristiti za
lansiranje novih proizvoda i povećanje proizvodnje, navode iz
Rimca.
Camelu, najvećem azijskom proizvođaču baterija, bit će dane
dionice u Rimcu u zamjenu za odobreni kapital, a Rimac kaže kako
ne isključuje financiranje u jednom trenutku putem inicijalne
javne ponude (IPO).
S novim kapitalom Rimac planira preseljenje na veću lokaciju i
više nego udvostručiti broj zaposlenika.
“Oduvijek sam uvjeren u to da su električna vozila budućnost.
Sada se to čini očitim, no kad sam započinjao, mnogi ljudi
govorili su mi da sam lud”, kazao je Rimac za Bloomberg.
Novi model Rimca označit će korak prema razvoju samovozećeg
automobila. Kompanija planira proizvesti otprilike 200 komada tog
novog modela te očekuje da će ga prezentirati na međunarodnom
Motor Showu u Ženevi u ožujku iduće godine, kaže Rimac.
“Vjerujem da s proizvodnjom električnih i samovozećih automobila
nudimo novu priliku Hrvatskoj i da možemo pomoći u privlačenju
ostalih kompanija iz industrije. Ako je ovo moguće u Hrvatskoj,
tada su moguće i druge stvari”, istaknuo je Rimac.



