Njemačke vlasti zabranile su u četvrtak registriranje novih vozila Porscheovog modela Cayenne 3.0 TDI zbog otkrića ilegalnog softvera u motoru koji utječe na rezultate ispušnih plinova, a oko 22.000 vozila koja su već u prometu diljem Europe pozvano je u radionice na izmjene.
“Prilikom ispitivanja na traci aktivira se program koji postiže
više temperature u motoru čime se postiže manja emisija dušikovih
oksida, što u normalnom prometu inače nije realno pa su i
rezultati lažni”, rekao je ministar prometa Alexander Dobrindt.
Troškove preinake spornog softvera preuzima koncern iz
Stuttgarta.
Motor Cayennea 3.0 TDI proizvodi se u kompaniji Audi koja je, kao
i Porsche, dio koncerna Volkswagen.
Ministarstvo prometa je još početkom mjeseca optužio Audi za
ugradnju softvera za manipuliranje vrijednosti ispušnih plinova u
taj tip motora.
Dobrindt smatra da motori, koji su sa spornim softverom ugrađeni
i u druge modele koncerna, mogu i bez manipulacija zadovoljiti
norme ispušnih plinova kategorije 6.
“Zato je potpuno neobjašnjivo zašto se sporni softver nalazi u
motorima koji zadovoljavaju norme”, istaknuo je ministar.
Skandal oko ispušnih plinova, koji je prije dvije godine otkriven
kod Volkswagenovih vozila u SAD-u i koji je koncern dosad stajao
oko 22 milijarde eura, je potekao upravo u istražnom odjelu
Audija odakle se sporni program proširio i na ostale marke ovog
koncerna, smatraju istražitelji.
Osim skandala oko manipulacije koncentracije štetnih tvari u
ispušnim plinovima, njemačku automobilsku industriju odnedavno
potresa i skandal oko navodnog stvaranja ilegalnog kartela
vodećih proizvođača.
Kritičari njemačkoj politici predbacuju da je godinama “žmirila
na jedno oko” kada su pitanju propusti u njemačkoj automobilskoj
industriji.
Stručnjaci smatraju da bi ovi skandali mogli trajno našteti
jednom od najvažnijih njemačkih izvoznih proizvoda, automobilima
“made in Germany”.



