
Izaslanstvo kineskog grada Hangzhoua na čelu s prvim čovjekom regije Guo Donfengom, posjetilo je u ponedjeljak Zadar. Riječ je o posjetu izaslanstva gradske prefekture koja broji oko 8,7 milijuna stanovnika, a tema razgovora bilo je otvaranje avio-linije između Hrvatske i Kine.
U razgovorima sa zadarske strane sudjelovali su zamjenik
gradonačelnika Ivica Vlakić i direktorica Zračne luke Zadar
Irena Ćosić koji već više od godinu dana lobiraju da jedna od
tih linija dotakne i Zadar. Cijela “akcija” odvija se uz
posredovanje CSEBA-e čiji je predsjednik Mario Rendulić danas
nazočio spomenutom sastanku.
Kineska je strana upoznata s potencijalima gospodarske zone
Crno, a to je bilo veliko otkriće za potencijalne kineske
investitore. U travnju u Kini slijedi novi krug sastanaka
koji bi mogli uroditi plodom, doznaje
SEEbiz.
Nakon posjeta izaslanstva Zhejianga, pokrajine kojoj je
Hangzhou glavni grad, očito je da su Kinezi vrlo
zainteresirani za Zadar kao odskočnu dasku za daljnji
ekonomski “prodor” u EU. Naravno, postoje i ograničenja. EU i
Kina nemaju sporazum o slobodnoj trgovini iako EU “tolerira”
bescarinski uvoz sitnih kineskih, tzv. internetskih
proizvoda.
Tako npr. vodeći proizvođač električnih i eko-autobusa na
svijetu Hangzhou ChengGong Enterprise Management Co. za sad
ne može ući na EU tržište, unatoč visoko konkurentnom
proizvodu. Naravno, slobodno trgovanje s Kinom je
“rezervirano” za “prvu” petorku EU-a, a na Hrvatskoj je da se
izbori za dio kolača kojeg Kina može, doslovce preko noći
servirati na hrvatsko gospodarsko polje. Samo jedan ekonomski
departman iz Chongqinga, poznati MCC-18, ostvaruje godišnji
promet od 100 milijardi kuna s neto dobiti oko 4 milijarde
kuna.
Vlakić je u nedavnoj izjavi za Zadarski list posebno naglasio
ulogu hrvatskog veleposlanika u Kini Nebojšu Koharovića i
predsjednika CSEBA-e Marija Rendulića koji je Kinezima
sugerirao upravo Zadar kao potencijalnu avio-destinaciju i
iskorak u Europu. Prema njemu, Koharović je pomogao i u
kontaktima s Alibabom.
– No, to nije bila ona linija koju je u medijima
zagovarao David Lekaj. On je bio u CSEBA-i da bi se potom
odvojio i osnovao Euro-azijsku poslovnu asocijaciju. Ne znam
čiji je on lobist, ali s njima nikad nisam razgovarao o
ulasku Alibabe u Zadar i Gospodarsku zonu Crno.
Najverojatnije je riječ o samostalnom lobistu koji nije
predstavnik Grada Zadra, rekao je Vlakić.



