
Usprkos tome što slobodno tržište postoji, veliki lanci usklađuju cijene među sobom. Kupci zbog toga ne profitiraju od konkurencije
Hrvatski kupci ne profitiraju od konkurencije među velikim
trgovačkim lancima u zemlji, upozoravaju stručnjaci, prenosi
Balkan Insight.
Konkurencija među velikim lancima, domaćim i inozemnim, ne dovodi
do rušenja cijena za kupce, rekla je Tanja Popović Filipović,
voditeljica Centra za edukaciju i informiranje potrošača.
“Usprkos tome što slobodno tržište postoji, veliki lanci
usklađuju cijene među sobom. Kupci zbog toga ne profitiraju od
konkurencije”, rekla je Popović Filipović, dodajući kako nijedan
od lanaca nije spreman ponuditi niže cijene od konkurencije.
Cijene od Nove godine porasle
Usto, Popović Filipović upozorava kako su cijene u trgovačkim
lancima u Hrvatskoj od Nove godine porasle.
Hrvatska Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja 1. veljače
odobrila je akviziciju trgovina Bille od strane nizozemske
kompanije Spar. To znači da će Spar preuzeti čak 62 Billa
trgovine i logističke centre Bille u Hrvatskoj, koja u ovom
trenutku zapošljava oko 1900 radnika.
Ta akvizicija Spar po broju zaposlenika malo približava Konzumu,
koji je dio Agrokor Grupe.
Kako da potrošači uštede?
Popović Filipović navodi kako samo jedna stvar može uštedjeti
novac potrošačima.
“Lanac od proizvođača do konačnog potrošača treba razbiti na
dijelove. Na primjer, tako da potrošači kupuju direktno od malih
lokalnih proizvođača”, ističe.
Prema istraživanju Eurostata iz lipnja 2015. godine, cijene hrane
i bezalkoholnih pića u Hrvatskoj devet posto su niže od europskog
prosjeka. Ipak, u obzir treba uzeti činjenicu da je razlika u
prosječnoj plaći između Hrvatske i ostatka Europske unije mnogo
veća. Prosjek plaće u EU-u tako iznosi 1508 eura, a u Hrvatskoj
tek 740 eura.
Trgovački lanci koji prodaju živežne namirnice su među
najprofitabilnijim branšama hrvatskog gospodarstva. U 2016.
godini prihodi su im porasli 4,5 posto. Prema napisima hrvatskih
medija, u zadnje dvije godine prihodi Konzuma porasli su za 11
posto.
Prihodi Plodina i Lidla porasli su za 13 posto, a prihodi
Kauflanda za 5,8 posto.



