Internet marketing

Cabral: Hrvatska i Croatia sve traženiji pojmovi na Googleu

Cilj Googlea je da bude što prisutniji na svim razinama u čitavom svijetu

Udio domaćeg oglašavanju na Internetu već nekoliko godina raste te će 2008. dosegnuti 40 milijuna kuna. Tope Folarin i Joao Cabral, najviše pozicionirani dužnosnik Googla koji je posjetio Hrvatsku, predstavio je prošlog četvrtka u zagrebačkom hotelu Sheraton najnovije trendove u oglašavanju.

U svojoj prezentaciji prikazao je nove oglasne proizvode koje nudi Google te je najavio smjer u kojem će se razvijati oglašavanje na Internetu. Posebno se osvrnuo na Hrvatsku kazavši da je naša zemlja kao oglašivački brend sve jača u on-line oglašavanju. Kako je objasnio Cabral, zbog velike turističke ponude mnogi ljudi iz čitavog svijeta vrlo često u Googleovu tražilicu upisuju ciječ Croatia/Hrvatska.

Iako nije želio govoriti o konkretnim brojkama, kazao je da iz godine u godinu broj takvih upita sve više raste. Specifičnost malih tržišta i “malih jezika” je također zanimljiva on-line oglasnoj industriji, a kako je navedeno, Google već surađuje s lokalnim partnerima kako bi njihova usluga bila što bolje smjštena i time prihvatljivija domicilnim, kako oglašivačima, tako i korisnicima.

Kako su objasnili Tope Folarin i Joao Cabral, cilj Googlea je da bude što prisutniji na svim razinama u čitavom svijetu, a ova konferencija je, prema njihovim riječima, samo početak takvih djelatnosti u Hrvatskoj i u regiji. Upravo završena 2. hrvatska konferencija o internetskom oglašavanju održana je u organizaciji Udruge za interaktivni marketing INAMA.

Danny Meadows-Klue iz britanskog DSC-a moderirao je cijelu konferenciju i zanimljivim predavanjima o oglašavanju na internetskim tražilicama, oglašavanju grafičkim oglasima na internetu, e-mail marketingu, uvodio je sudionike u vrlo konkretne primjere iz prakse koje su iznosili redom: Krešimir Drvar (Posluh), Stanislav Prusac (Polar d.o.o.), Vedran Gulin (OmnicomMediaGroup), Vibor Kalogjera (Gemius), Rikard Lumezi (KOMPASS INFO d.o.o., CRODMA), Jan Jilek (Igre-igrice) i Dejan Orešković (IN!MEDIA).

Tajnik INAMA-e Mladen Mileusnić predao je bon od 10.000 kuna Jasni Kelava iz Dječjeg doma u Nazorovoj za njihovu akciju “Za osmijeh malenih”.

Sutradan, u petak, u prostorijama Arcotela održana je Prva Akademija za media planere iz hrvatskih agencija. Akademiju je za tridesetak polaznika održao Danny Meadows-Klue, CEO iz Digital Training Academy. Danny je jedan od prvih on-line izdavača u Europi, koji je godinama vodio IAB UK i IAB Europe (najveća strukovna udruga koja se bavi unapređivanjem tržišta internetskog oglašavanja).

Ove godine s INAMA-om je potpisao partnerski ugovor, te je postao službeni trener – partner INAMA-e. Kako je već drugu godinu zaredom u Hrvatskoj, upitan je uočava li kakve promjene? “Vraćajući se u Zagreb godinu dana nakon prvog FuturAda, razlike su očite.
Industrija je krenula naprijed, udio oglašavanja koji je potrošen na Internet uvelike se povećao, a povećao se i broj polaznika konferencije.

Imam osjećaj da se u industriji oglašavanja pojavila strast za istraživanjem novih načina povezivanja sa svojim korisnicima, a za ta poduzeća koja su spremna isprobati nove kanale primjeri iz prakse koje smo na FuturAdu vidjeli pokazali su da su nagrade goleme.

Smatram da će internetsko oglašavanje do kraja 2008. ponovno sve iznenaditi svojim rastom. FuturAd je ključni moment razvoja hrvatskog tržišta, ali budućnost nije godinama daleka, već je tu danas, sutra. Korisnici su na Internetu, čekaju brendove”, kazao je Danny Meadows-Klue.

U Hrvatskoj bi se uskoro trebalo pojaviti prva knjiga o Google AdWordsu, a ova upravo završena konferencija bila je idealna prilika da za komentar o tome priupitamo i ‘ljude iznutra’ iz Googlea. Tope Folarin i Joao Cabral kazali su da ih raduje što se saznanja o Google AdWordsu proširiti i u našoj zemlji. Folarin je kazao kako se nada da će im izdavač poslati izdanje te knjige te bi je rado pročitali ako bude imala prijevod.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest