Promet

Španjolskim aviokompanijama najveća konkurencija brzi vlak

Vlada planira do 2020. sagraditi 10.000 kilometara brze pruge, što znači da će 90 posto španjolskog stanovništva živjeti na manje od 50 kilometara do prve postaje brze željeznice

Španjolske zrakoplovne kompanije na svojim se domaćim rutama suočavaju s rastućim pritiskom zbog širenja mreže domaće brze željeznice koja bi, kako planira vlada te zemlje, do 2010. trebala postati najveća u svijetu.

Operater državnih željeznica Renfe u prosincu je otvorio brzu prugu na relaciji Madrid – Malaga na obali Mediterana, te dva mjeseca kasnije između glavnog grada i Barcelone, drugog po veličini španjolskog grada.

Vlada planira do 2020. sagraditi 10.000 kilometara brze pruge, što znači da će 90 posto španjolskog stanovništva živjeti na manje od 50 kilometara do prve postaje brze željeznice.

Ovoga mjeseca španjolska nacionalna aviokompanija Iberia upravo je brzom vlaku do Barcelone i Malage pripisala pad broja domaćih putnika za 0.5 postotna boda u prvome ovogodišnjem tromjesečju u odnosu na isto razdoblje godine ranije, na 69.2 posto.

Taj je pad zabilježen unatoč tome što je Iberia u prva tri mjeseca 2008. srezala kapacitete na domaćim letovima za 13 posto.

Ostale aviokompanije također su suočene s konkurencijom brzih vlakova. Spanair, druga po veličini španjolska zrakoplovna tvrtka, reducirala broj letova između Madrida i Malage, dok je gubitaški niskobudžetni Vueling otkazao ljetnu liniju između ta dva grada.

Brzi i bogato opremljeni vlak AVE udaljenost od 660 kilometara od Madrida do Barcelone može prijeći u 2.5 sata. Putnici ističu da su prednosti brzog vlaka u tome što ima udobnija i prostranija sjedala, kraće vrijeme za check-in prije polaska, i stanice u središtima gradova.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest