Zaštita potrošača

Napokon proradio registar “Ne zovi”

Screenshot / Youtube

Potrošači koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, od danas se besplatno mogu upisati u novi registar za zaštitu potrošača

U Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva jučer je točno
u podne u rad pušten Registar za zaštitu potrošača “Ne
zovi
“. Riječ je o javnom registru telefonskih brojeva onih
potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu
promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka.

Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača za čiju je
provedbu nadležna tržišna inspekcija pri Ministarstvu
gospodarstva, poduzetništva i obrta. Omogućavanjem i pokretanjem
ovog registra omogućit će se zaštita ranjivih skupina potrošača,
odnosno svih onih koji svojim osobnim izborom jednostavno ne žele
i nisu u mogućnosti trgovati ili sklapati bilo kakve trgovačke
ugovore telefonom ili jednostavno ne žele na taj način biti
uznemiravani na svoj telefonski broj.

U registar se mogu upisati svi potrošači (fizičke osobe) koji su
ujedno i korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i
mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Upis ili ispis broja može
tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom
telefonskom broju. Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja
treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga
svom telekomunikacijskom operateru.

Obrazac zahtjeva za upis/ispis telefonskog broja može se
pronaći ovdje.

Zahtjev se može dostaviti operateru na najmanje tri načina:
osobnom dostavom u poslovnici operatora, poštom ili putem
elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i
registrirana pri operateru kao adresa elektroničke pošte
korisnika telefonskog broja. Operater će provjeriti valjanost
zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati
broj u registar. U budućnosti je predviđena nadogradnja Registra
kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će
u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u
registru, bez telekomunikacijskih operatora  kao posrednika.

Na internetskim stranicama HAKOM-a moguće je postaviti upit o
statusu pojedinog broja u registru i provjeriti je li određeni
telefonski broj u registru, te vidjeti detalje o danim i
povučenim privolama za promotivno kontaktiranje.

Prilikom podnošenja zahtjeva bit će moguće povući sve prethodno
dane privole trgovcima. U tom slučaju trgovac s privolom s
datumom prije trenutka nego je broj upisan u registar više neće
smjeti pozivati taj telefonski broj, priopćeno je iz HAKOM-a.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest