
Zanimanje su iskazali Rusi, Austrijanci, Nijemci, dvije domaće tvrtke i navodno jedan kupac iz Indije. No njih sada zbunjuju sve glasnije najave iz Vlade da se za škverove spremaju i drugi modeli spasa
Rok za otvaranje ponuda za drugi pokušaj privatizacije brodogradilišta produljen je do 19. svibnja. Dosad je otkupljeno samo 13 dokumentacija, najviše za naša najveća brodogradilišta – 3. maj i Brodosplit, javlja HTV
Zanimanje su iskazali Rusi, Austrijanci, Nijemci, dvije domaće tvrtke i navodno jedan kupac iz Indije. No njih sada zbunjuju sve glasnije najave iz Vlade da se za škverove spremaju i drugi modeli spasa.
Samoborski proizvođač vijaka DIV otkupio je natječajne dokumentacije za Uljanik, 3. maj, Brodosplit i Brodotrogir. Član uprave Darko Pappo tvrdi kako su oko bacili na jedno veće brodogradilište, ali im je odgoda roka za otvaranje ponuda potrebna kako bi sagledali sve rizike i svoju odluku do kraja iskristalizirali.
Sindikati su zadovoljni produljenjem natječaja, ali tvrde – to neće biti dovoljno za uspjeh privatizacije. Juraj Šoljić, glavni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske smatra da bi Vlada s upravama trebala dogovoriti odgodu privatizacije dok se ne stvore realni planovi restukturiranja.
I ulagači bi voljeli da im se pokažu brojke – milijunski dugovi, jamstva i poticaji – no više od toga zbunjuju ih stalne promjene modela spasa. Pitaju se – želi li Vlada privatizaciju, radničko samoupravljanje ili nešto treće? Da je sve moguće potvrđuje i izjava ministra gospodarstva Đure Popijača da nitko nikomu ništa ne jamči – proces restrukturiranja uz privatizaciju je jedan od mogućih modela restrukturiranja i da nije jedini.
Navodno se u tišini priprema novi Nacionalni koncept restrukturiranja brodogradnje. Zamisao se svodi na ujedinjavanje svih škverova u svojevrsni holding – pod okriljem države. O tome modelu EU ništa ne zna. Želimo biti sigurni da će zakoni o državnim potporama biti primjereno primjenjeni, odnosno da neće biti ilegalnih potpora, izjavila je glasnogovornica Komisije Angela Filote.



