Ostalo je već povijest

Marketinške ideje koje su promijenile svijet

Mnogo
tekstova je napisano o oglašavanju, marketingu i o tome kako je to jako
važno ukoliko želimo poslovati uspješno. Svaki gledatelj planetarno
popularne serije MadMen zna da oglašivačke kampanje nastaju na
genijalnim idejama, ali tu moramo biti oprezni jer u oglašavanju je čak i
genijalna ideja kratkotrajna osim ako ne postane mit ili dio
povijesti. Upravo vam donosemo marketinške ideje koje su promjenile
svijet, ideje koje ste siguno imali prilike vidjeti.

1. ‘A diamond is forever’

Priča: Cijene dijamanta 1938. godine brzo gube na vrijednosti,
DeBeers rudarska tvrtka i oglašivačka agencija SZ Ayer&Son pokrenuli
su kampanju: “Dijamanti su zauvijek” i drsko promovirali ideju o tome
da je svaki početak braka potreban dijamant.

Sljedbenici ideje su Nike s sloganom “Just do it” i Mastercard s sloganom “Neprocjenjivo”.

2. Marlboro man

Priča: Nevjerovantna je informacija da su cigarete Marlboro
desetljećima prodavane kao premium cigare s filterom i to za – žene. Sve
se promjenilo 1955. godine kada je Leo Burnett osmislio mušku ikonu-
američkog kauboja. Ostalo je povijest.

3. Does she . . . or doesn’t she?

Priča: Godine 1957. Foot, Cone& Belding izumio je djevojku iz
susjedstva, prelijepa cura sa šokantnom tajnom: Njena boja kose možda
vara, nastala je serija oglasa na toj činjenici ima li ona ili nema 26
godina. Deset godina poslije prodaja boja za kosu narasla je na 160
milijuna dolara godišnje.

4. Think Small

Priča: VW Bubu nije bilo lako prodati 1960. godine međutim Doyle
Bernbach nije tako mislio kada je pokretao kampanju Think Small. On je
osmislio revolucionarnu ideju, slika automobila okruženog hektarima
prostora i s nekoliko riječi o “našem malom automobilu”. Stručnjaci su
procjenili da se radilo o velikom riziku i promjeni kulture te su bili
iznimno drugačiji u odnosu na konkurente.

5. Absolut Vodka

Priča: Agencija TBWA zaslužna je za dugoročnu uspješnost kampanje
Absolut Vodke. Piće koje se malo čime razlikuje od konkurencije i nakon
30 godina je iznimno jak u oglašivačkom rezultatu.

6. The Coke geyser

Priča: Već svi znamo da mentos bomboni i Coca Cola proizvode erupciju
zabave. Nastavnik fizike Steve Spangler stvorio je taj Internetski hit
2005. Godine tako što je stavio par bombona mentos u bocu Coca Cole od 2
litre. Bili su to početci virusnog oglašavanja, oglašavanje za koje ne
znamo je li oglašavanje ili dovoljno zanimljiv sadržaj. Ipak ideja s
bombonima i Colom podigla je prodaju i Coca Cole i mentos bombona u
nebesa.

Profitiraj.hr

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest