
Izvorna domaća jela postaju brend. Prema Pravilniku o utvrđivanju posebnog standarda ‘Hrvatska autohtona kuhinja’ koji je potpisao ministar turizma, Damir Bajs, po prvi se puta propisalo autohtona hrvatska jela. Bit će to temelj za brendiranje naše domaće kuhinje i restorana kao jednog od vodećih aduta hrvatskog turizma.
Ovim se Pravilnikom po prvi puta brendira domaća kuhinja, a to je nešto što su druge zemlje odavno učinile. Na Pravilniku se u Ministarstvu turizma radilo više od godinu dana. Sadržava popis oko 500 autohtonih jela, od predjela, kruha, juhe, variva, glavnih jela, priloga, do deserta.
‘Već pet godina pokušavamo osvijestiti i zainteresirati naše ugostitelje za autohotna jela. Napokon je došlo vrijeme za njihovom punom primjenom, tako da turisti napokon dobiju pravu sliku o našoj kuhinji’, kaže Renato Kraljev, predsjednik Udruge kuhara Zadarske županije.
Kako doznajemo, u Zadarskoj županiji utvrđeno je oko 20 autohtonih jela. Među njima su benkovački prisnac, brudet od sipe, iški lopiž, kaljski brudet.
Kraljev je zadovoljan potezom Ministarstva, napominjući kako je ideja o autohtonim jelovnicima već imala nekoliko ‘pokušaja’ u Zadru, kada je prije nekoliko godina u planu bila izrada kataloga autohtonih jela, no plan ipak nije uspješno realiziran.
Ugostiteljski objekti koji budu pripremali propisana jela imat će posebnu oznaku, kako bi ih gosti mogli prepoznati, a za nju trebaju podnijeti zahtjev Ministarstvu turizma. Tada će ih posjetiti stručno povjerenstvo, kako bi provjerilo zadovoljavaju li uvjete. Certificirat će se moći cijeli objekt ili samo dio jela na meniju.



