
Hrvatska u 2011. nije među top 30 zemalja na koje se veliki trgovački lanci žele širiti. Najvažniji razlog za to su sporiji izlazak iz krize te stagnacija potrošnje
Zbog sporog izlaska iz krize i stagnacije potrošnje,
nekada privlačna tržišta Hrvatske i Jugoistočne Europe veliki trgovački
lanci danas nemaju na listi top prioriteta. Fokus globalnih igrača
pomiče se prema Brazilu i zemljama Južne Amerike, piše danas.net.hr
Zaključak je to globalnog istraživanja razvijenosti maloprodaje (GRDI – Global Retail Development Index) konzultantske kuće A.T. Kearney za 2011. godinu.
Usporen izlazak iz gospodarske krize, jaka tržišna konkurencija, rat cjenovnim
sniženjima i promjenjive navike potrošača i dalje pritišću globalne
trgovačke lance na širenja na nova tržišta. Zemlje Južne Amerike
predstavljaju atraktivna tržišta zbog impresivnog rasta od prosječnih 6
posto BDP-a kojeg su ostvarile tijekom recesije.
“Hrvatska u 2011. nije među top 30 zemalja na koje se veliki
trgovački lanci žele širiti. Najvažniji razlog za to su sporiji izlazak
iz krize te stagnacija potrošnje. Za razliku od Hrvatske i regije,
tržišta Južne Amerike još uvijek nisu zasićena brojnim trgovačkim
lancima i centrima. Uz veliku otpornost na gospodarsku krizu, rastući
udio gradskog stanovništva, te održivi rast maloprodaje, Brazil je na
najvišoj poziciji na ljestvici želja globalnih igrača.
Uz njega, među top 10 svjetskih odredišta nalaze se čak tri
južnoameričke zemlje: Urugvaj, Čile i Peru. U sljedećim godinama vidjet
ćemo kako će ulazak Hrvatske u EU utjecati na odluke trgovačkih lanaca
na širenje u Hrvatsku”, komentirao je rezultate strong>Zlatko
Bazianec/strong>, konzultant u A.T. Kearneyu.
U zadnjih deset godina svjetska populacija se povećala za 11 posto i
dosegla brojku od 5,7 milijardi ljudi, prodaja trgovačkih lanaca po
stanovniku se skoro udvostručila, a površina trgovina se utrostručila.
Shodno tome trgovački lanci su rasli i mijenjali svoje strategije.U ranim 2000-tim naglasak je bio na Istočnu
Europu i nove članice Europske unije. Kina je primanjem u Svjetsku
trgovinsku organizaciju 2001. godine preuzela glavni fokus, a nakon toga
je uslijedilo širenje tržišta u Jugoistočnoj Aziji, Latinskoj Americi i
na Bliskom istoku.
“Gospodarska kriza je ubrzala promjenu ravnoteže i pomicanje fokusa
sa Zapada na Istok. Zanimljivo je da je tijekom proteklih deset godina
pet zemalja konzistentno plasirano među top 10 najzanimljivijih tržišta
za širenje trgovačkih lanaca, a to su Kina, Indija, Rusija, Čile i
Vijetnam. Bliski Istok ostaje vrlo atraktivna regija no očekujemo da će
uskoro glavno područje fokusa za globalne trgovačke lance postati
Afrika”, komentirao je Bazianec.



