Hrvatska i turizam

Istra može postati turistički lider Mediterana

U diskusiji je naime više puta istaknuto kako je Štajerska dobar primjer nekada siromašne poljoprivredne regije koja danas ima najveći postotak popunjenosti hotela u godini

Istarskom i hrvatskom turizmu definitvno treba novi iskorak,
drugačiji model razvoja koji će produžiti broavak gostiju a za privući
ih moramo pronaći nove turističke proizvode, složili su se sudinici
današnjeg Croatia Business Open Umaga, poslovne konferencije koja bi
ubuduće trebala postati tradicionalna u okviru poznatog ATP turnira, piše slobodnadalmacija.hr

Župan Ivan Jakovčić optimistično procjenjuje da
Istra do 2020. može postati najjača turistička regija Mediterana a za to
je nužno ulagati u podizanje kvalitete postojećih hotela, izgraditi
deset golf igrališta i naravno realizirati najambiciozniji istarski
razvojni projekt Brijuni rivijera. Istra ima sve predipozicije da
napravi iskorak iz sadašnjeg tipičnog mediteranskog odmorišnog turizma, a
to je moguće samo uz snažnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,
ocjenjeno je na konferenciji.

Premda se ministar Bajs pohvalio kako smo po broju dolazak gostiju 23 zemlja svijeta, SDP-ov ekonomski strateg Branko Grčić
ustvrdio je kako turistička inudustrija u Hrvatskoj zadnjih 20 godina
nije niti jedne godine završila s pozitivnim poslovnim rezultatom, što
je po njemu ključni indikator da postojeći model ne funkcionira.

Grčić je stava kako u razvoju novog proizovda moramo krenuti od
tržišta, jer ako želimo produžiti sezonu onda to nisu obitelji s djecom,
mladi, zaposleni. Ministar Bajs smatra da je izlaz u otvaranju novih daleokistočnih
tržišta, Indije, Kine i Japana jer iz tih područja nitko ne ide na odmor
radi mora i sunca. Naredna će godina kaže Bajs niti početka novih
investicija, što će najvećih djelom omogućiti i novi zakon o turističkom
zemljištu, kojeg je vlada odluičila neprodavati već dati u dugogodišnje
koncesije.

Ulaskom u EU nas čekaju sredstva strrukturnih fondova kakve su
primjerice naši susjedi Slovenci najbolje iskoristili upravo u razvoju
turističkog proizvoda. U pitanju je 100 do 150 milijuna eura godišnje. Njegov potencijalni nasljednik, predsjednik Uprave Rivere Poreč, Veljko Ostojić,
mišljenja je da novim sadržajima kao što je primjerice biciklistički
turizam, jedrenje, etno, gastro i kultrunu podnudu možemo privući goste
sa svojih najjačih europskih tržišta i uvjeren je da Istra može postati
Južni Tirol Meiditerana.

U diskusiji je naime više puta istaknuto kako je Štajerska dobar
primjer nekada siromašne poljoprivredne regije koja danas ima najveći
postotak popunjenosti hotela u godini i lider je u wellnes te
zdravstvenom turizmu. Franjo Luković, predsjednik uprave Zagrebačke banke, koja je i organizator konfernecije, rekao je kako se u Istri susreće s paradoksom.

– Istra je svi to tvrde vrlo perpsektivna za ulaganja a u isto
vrijeme veoma je malo projekata koji su s bankarske strane održivi. U
razvoj turizma po njemu je potrebno uključiti ne samo političare i
velike korporacije već i sve one koji žive od turističkog proizvoda. S time se složio i Ivica Matošević, predsjednik
udruge Vinistra koji smatra da šansu dobivamo samo ponudom vrhunskog
proizvoda, jer smo premala zemlja da se tučemo s globalnim igračima koji
nude prosjek.

slobodnadalmacija.hr/ezadar

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest