Recesija?

Amerika će na oglašavanje izbora potrošiti 7 milijardi dolara

Oglašavanje izbora postalo je zasebna industrija, u čijem središtu su televizijske kuće

Iako se još uvijek ne zna tko će se sve sukobiti u političkom ringu za
predsjedničke izbore u Sjedinjenim Američkim Državama sljedeće godine,
jedno je sigurno – bit će to žestoka medijska borba koja će u
recesijskim danima koštati oko sedam milijardi dolara! Najviše dosad u
američkoj povijesti, piše slobodnadalmacija.hr

Iako je američki javni dug ušao u crno, burze još uvijek divljaju, a
opće nezadovoljstvo cvate, političari su svjesni da se izbore ne može
dobiti bez jake kampanje, a iz tabora aktualnog predsjednika Baracka Obame najavljuju potrošnju uvećanu za čak 30 posto s obzirom na izbore 2008. godine. Naime, u 2008. godini skupljeno je 750 milijuna dolara, a uz oslanjanje na 13 milijuna malih donatora iz 2008., Obamin menadžer kampanje Jim Messina još u travnju je zatražio od 400 velikih donatora da svaki skupi po 350 tisuća dolara za predsjednika.

S obzirom na to da je Obama, prema analizama,
zasigurno jedan od dvaju kandidata u finalnom duelu, zanimljivo je da
američki predsjednik svoju kampanju usmjerava i na trenutačno
ozloglašene društvene mreže koje su demonizirali Britanci nakon nedavnih
problema s imigrantima.
Obama je, umjesto konferencije za novinare na nacionalnim televizijama
ili TV oglasa, predaju dokumenata o kandidaturi Saveznoj izbornoj
komisiji oglasio videoprilogom na društvenim mrežama, u kojemu se on
gotovo ne pojavljuje, a glavnu riječ imaju birači koji govore o
razlozima zašto ga namjeravaju podržati.

S druge, pak, strane, dok Obama pokreće svoj moćni predizborni stroj, u republikanskom taboru još traje igra čekanja s 15-ak kandidata koji su naznačili određeni stupanj interesa
da postanu njegov suparnik na izborima u studenom 2012. godine. Najčešće
se spominju:
Sarah Palin, Mitt Romney, Mike Huckabee, David Petraeus, Rudy Giuliani…, ali još uvijek je nepoznato koga će trenutačno najjača oporbena struja odabrati.

Vjerojatno se pouzdaju u medijske analize javnog mnijenja pa će odlučiti u posljednjem trenutku, to više što je bivši guverner Massachusettsa Mitt Romney svoj ulazak u utrku na izborima 2008. objavio još u veljači 2007., a ishod je svima poznat – poraz. Iako će izbori neupitno biti vrlo neizvjesni, osim političkog duela, ovo
je i važan gospodarsko-ekonomski okršaj financijera obiju stranaka.
Kako primjećuje Danny Schacher s “Al-Jazeere”, i više je nego očito licemjerstvo medijskih kuća koje proklamiraju nezavisnost, a zapravo propagiraju stranke koje ih (bolje) financiraju.

“Oglašavanje izbora postalo je zasebna industrija, u čijem središtu su televizijske kuće.
Oni ne posvećuju vrijeme za edukaciju gledatelja ili, pak, provođenje
pravednijih izbora dajući svim strankama mogućnost bazične promocije.
Oni su samo orijentirani prema oglašivačima i promociji njihovih
interesa”, žestok je Schacher.

SD/eZd

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest