
Došlo je do polarizacije brodogradilišta koja žele nastaviti održavanje drvenih brodova
Brodari i brodograditeljidaleko su ispred države u
očuvanju pomorskog dobra i već desetljećima traže da se stane na kraj
otimanju i uništavanju pomorskog dobra. Zbog oklijevanja države da
konačno odredi pomorsko dobro, brodograditelji su prisiljeni snalaziti
se jer bi inače morali napustiti svoj posao i tradiciju, piše slobodnadalmacija.hr
Zbog neriješavanja toga sad već gorućeg problema,
došlo je do polarizacije brodogradilišta koja žele nastaviti održavanje
drvenih brodova, a u pravilu nisu uspjela legalizirati svoja
brodogradilišta, i onih koji su to odavno napustili tako što su uspjeli
legalizirati i privatizirati bivša “narodna” brodogradilišta – istaknuo
je, među ostalim, na konferenciji za novinare koju je u četvrtak sazvala
Hrvatska udruga brodara i brodograditelja Adria Zadar, predsjednik Ivica Zorić.
Država
jasno daje do znanja da je drvena brodogradnja prošlost odnosno naša
kulturna baština, a niti jednim primjerom ne ističe da našom obalom i
danas uspješno plovi ne baš mali broj drvenih stogodišnjaka koji su,
unatoč nastojanju da nestanu, još ekonomski isplativi i hrane obitelji
vlasnika, kazali su brodari koji su se požalili i na velika novčana kažnjavanja tradicijskih brodograditelja na još uvijek neriješenom pomorskom dobru.
Jedrenjaci se ne predaju, nadživjeli su dvije države, a treću, “našu Hrvatsku”, velik broj, po svemu sudeći, neće, iako su isplativi. Njihovi vlasnici nisu se nadali da će im upravo “hrvatski san” donijeti noćnu moru opstanka njihovih drvenih plovila.
SD/eZd



