Vozački ispit teorije 21. stoljeća

Elektroničko polaganje pismenih testova

Najvažnije od svega je da svaki kandidat koji pristupi ispitu dobiva potpuno različita pitanja

Kandidati koji su nakon 1. lipnja ove godine upisali ispit za polaganje
vozačkog ispita, točnije onog dijela koji se odnosi na teoretsku
provjeru znanja Prometnih propisa i sigurnosnih pravila (PPSP), od ovog
ljeta taj dio polažu elektroničkim putem preko računala postavljenih u
prostorijama HAK-a, piše slobodnadalmacija.hr

Naime, to je glavna novost u provođenju pismenog ispita teoretskog
znanja iz domene stjecanja vozačke dozvole, uz napomenu kako za one,
koji su sigurno u manjem broju, kompjutorski neobrazovane i dalje
postoje pitanja na papiru koja se zaokružuju olovkom.

Najvažnije od svega je da svaki kandidat koji pristupi ispitu dobiva
potpuno različita pitanja, odnosno da niti jedan primjerak testa nije
isti, čime se onemogućava mogućnost prepisivanja ili drugih različitih
malverzacija. Pristupanjem kandidata teoretskom ispitu i njegovim logiranjem u sustav,
iz servera u kojem je 800 pitanja vezanih za Prometne propise i
sigurnosna pravila svaki budući vozač dobiva grupu pitanja. Za kandidate
koji se ne znaju služiti kompjutorom pitanja se ispisuju na papir, uz
napomenu kako je server i za njih izbacio listu s nasumce odabranim
pitanjima.

Instruktori iz različitih splitskih autoškola kažu kako je ovakav
način polaganja teoretskog dijela vozačkog ispita puno pošteniji nego
prije. Test ima maksimalnih 120 bodova, dok je za prolaz kandidatu
potreban minimalan broj od 108 bodova.

U slučaju da pogriješi na pitanju koje se odnosi na prolaz kroz
raskrižje (tko ima prednost, tko nema, tko treba stati i slično), bez
obzira ako je na ostala pitanja odgovorio točno, pada na ispitu, jer
krivi ulazak u raskrižje rezultira sudarom! Pitanja su tako koncipirana
da može biti ponuđeno više odgovora, a točan može biti jedan ili više
njih.

Međutim, ako se u tom pitanju izostavi jedan od ponuđenih odgovora ili
pogriješi samo jedan, smatra se da kandidat nije točno odgovorio. Inače,
teoretska nastava traje 30 školskih sati na kojima se prometni propisi
mogu svladati bez problema, naravno pod uvjetom da su kandidati redovni
na predavanjima i da ih prate pažljivo.

Cijena teoretske nastave u autoškolama je 850 kuna, dok se svaka prijava
ispita zakonski plaća 145,14 kuna plus 20 kuna taksene pristojbe. Ako
kandidat ni iz petog puta ne uspije proći teoretski dio vozačkog ispita,
mora ponovno ići na teoretsku nastavu, te naravno to ponovno platiti.

SD/eZd

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest