
Koliko ste zadovoljni uslugom koju vam pruža vaš
operater? Je li vam se ikad dogodilo da ste platili usluge koje nikad
niste sami uključili? Budete li dovoljno uporni u slanju primjedbi, to
možete promijeniti. Već sad formalno je predložena kupnja mobitela i
mobilnog interneta na probni rok, piše danas.net.hr
Naime,
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) na
svojim je internetskim stranicama otvorila javnu raspravu o Pravilniku o
načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti mreža i usluga. Taj dokument,
objašnjavaju, dopunjava odredbe Zakona o elektroničkim komunikacijama te
stavlja poseban naglasak na način pružanja usluga krajnjim korisnicima.
U HAKOM-u su izradili prijedlog Pravilnika vodeći se problemima i
pitanjima na koje su korisnici najviše spominjali, ali pozivaju sve
korisnike komunikacijskih usluga (tvrtke, organizacije, institucije,
građane) da svojim argumentiranim prijedlozima pridonesu kvaliteti javne
rasprave i konačnog dokumenta.
Primjerice, zbog brojnih prigovora krajnjih korisnika koji su se
odnosili na uslugu mobilnog pristupa internetu, predlaže se odredba koja
korisnicima daje pravo na probnu kupnju. Naime, iako se radi o mobilnoj
usluzi, krajnji korisnici je u najvećem broju slučajeva žele
frekventnije koristiti s neke određene lokacije. Kako zbog objektivnih
poteškoća u prijemu signala ponekad nije moguće osigurati dostatnu
razinu usluge na pojedinim lokacijama, korisnici bi na ovaj način prije
kupnje ostvarili mogućnost osobne provjere njene kvalitete na mjestima
koja su im od značaja.
Bitan je i
niz novih odredbi o informacijama koje se moraju osigurati krajnjim
korisnicima: minimalnim brzinama prijenosa podataka kod usluge pristupa internetu te njihovim pravima ukoliko im operatori ne mogu zajamčiti i osigurati
ugovorenu brzinu. Posebno poglavlje pravilnika posvećeno je uslugama s ‘posebnom tarifom’ (060 brojevi za nagradne igre,
kvizove te SMS i MMS kratki kodovi) u vezi s kojima je također bilo
dosta korisničkih prigovora. Cilj predloženih odredbi je sveobuhvatna i
učinkovita zaštita krajnjih korisnika od bilo kakve vrste prijevara i
zlouporaba.
Također, u prijedlogu Pravilnika navodi se da se krajnjim korisnicima, bez njihovog zahtjeva, ne smiju uključiti usluge
koje samim uključivanjem mogu prouzročiti dodatne troškove njima ili
trećim stranama (primjerice podatkovni pristup internetu putem mobitela
ili usluga govorne pošte). Predviđene su i nove odredbe vezane uz
prijenos pretplatničkog ugovora, nove odredbe o prestanku pretplatničkog
ugovora, poboljšane odredbe o zaštiti djece i pravima osoba s
invaliditetom na jednaku dostupnost komunikacijskih usluga…
Zanimljiv
je i prijedlog da se operatoru ograniči ‘zaključavanje’ mobitela na
svoju mrežu samo za vrijeme minimalnog obveznog trajanja pretplatničkog
ugovora. Po tom bi prijedlogu operator morao po isteku navedenog roka, ibez nakknade, korisniku omogućiti da u mobitel može staviti karticu ostalih mreža, odnosno ‘ otključati’ ga.
danas.net.hr/eZd



