
Ovim se projektom Lučka uprava Zadar namjerava kandidirati za novac iz strukturnih fondova EU-a
Ministarstvo zaštite okoliša izdalo je okolišnu dozvolu za gradnju
kontejnerskog terminala u Gaženici. To je važan dokument u nizu
potrebnih za još jednu veliku investiciju u lučkoj zoni, a riječ je o
projektu odvojenom od investicije u novu trajektnu luku, piše slobodnadalmacija.hr
Površina zahvata je na 11,8 hektara istočno od granice trajektne luke,
zauzima 6 hektara kopnene površine, a ostalo je morski dio koji će
dijelom biti nasipan. Predviđa se nasipavanje na dubinama od metra pa
sve do 10 metara, izgradnja internih prometnica i manipulativne površine
sa slagalištem kontejnera te uređeni obalni pojas.
Jedan vez bit će za brodove do 291 metra dužine, a drugi za brodove
do čak 322 metra, s time da se planira i produbljivanje dna do dubine
od 16 metara! Naravno, tu su potrebni i prateći objekti u funkciji
terminala, zatim željeznički lučki kolosijeci i sva potrebna komunalna
infrastruktura.
Prema projektu Rijekaprojekta, osim carine i policije tu će biti i
objekti za veterinarski i fitopatološki pregled kontejnera, razne
radionice, a cestovni spoj predviđa se kružnim tokom na infrastrukturu
trajektnog terminala. Naime, tek s kontejnerskim terminalom cijela luka
Gaženica dobiva puni smisao.
– Ovim se projektom Lučka uprava Zadar namjerava kandidirati za novac iz
strukturnih fondova EU-a, a procjenjujemo da će investicija “težiti”
oko 35 milijuna eura – kaže ravnatelj Lučke uprave Ivica Burić. Vremena
za pripremu kandidiranja projekta još ima, postoji mogućnost da se
cijeli kontejnerski terminal da u koncesiju. No, o tome će se odlučiti
idućih mjeseci.
Do tada će se odlučiti i tko će biti novi ravnatelj Lučke uprave Zadar –
na upravo zaključeni natječaj došlo je nekoliko ponuda o kojima će
svoje reći najprije povjerenstvo, a na koncu novi ministar prometa
Zlatko Komadina.
SD/eZd



