Gradi se sustav "pametnih ulica"

U pripremi projekt obnove i izgradnje gradskih prometnica

Bit će to prometno rješenje za 21. stoljeće, dostatno za Zadar od 90 do 100 tisuća stanovnika, kaže Segarić

Obnovu postojećih i izgradnju novih gradskih prometnica opremljenih
suvremenim inteligentnim sustavom za upravljanje prometom Grad Zadar
namjerava financirati sredstvima iz strukturnih fondova Europske unije,
potvrdio je gradski pročelnik za graditeljstvo Matko Segarić, piše slobodnadalmacija.hr

Grad,
trenutačno, uz tehničku pomoć europskih konzultanata, priprema potrebnu
dokumentaciju, a samo financiranje izgradnje očekuje se nakon ulaska
Hrvatske u EU, u razdoblju od 2014. do 2020. “Teško mi je reći koliko ćemo uspjeti povući novaca. Sve će to
ovisiti o broju naših projekata koji dobiju zeleno svjetlo. Mi se
nadamo što više jer gornja granica financiranja nije određena”, kaže
Segarić.

Prema sadašnjim procjenama, za izgradnju Tuđmanove ulice od kolodvora do
Ekonomske škole, Murvičke te ulica Put Stanova, Petra Skoka i Marina
Getaldića potrebno je oko 25 milijuna eura. U međuvremenu je Grad
odlučio zbog nastavka izgradnje trase kolektora o svom trošku pristupiti
uređenju ulica Petra Skoka i Marina Getaldića pa bi na njihovo mjesto
trebale doći neke druge prometnice, poput križanja Splitske i Bihaćke,
proboja iz Puta Bokanjca na Put Nina.

Križanje Splitske i Hrvatskog
sabora također se namjerava nominirati, ali u dogovoru sa zadarskom
podružnicom Hrvatskih cesta. Segarić ističe da se najdalje otišlo u
pripremi dokumentacije za Tuđmanovu ulicu koja je sa svoja četiri
kilometra kičma budućeg gradskog prometnog sustava.

“Za pripremu projekata dobivamo besplatnu tehničku pomoć preko
organizacije JASPERS koju financira EU, a nositelj cijelog projekta za
Hrvatsku je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Cilj nam je do
1. srpnja 2013. i ulaska Hrvatske u EU, pripremiti dokumentaciju za što
veći broj prometnica. Pretpostavljam da će oko 80 posto tih sredstava
biti bespovratno, a tek manji dio, između 15 i 20 posto, trebat će
osigurati država odnosno lokalna zajednica. O tome, iskreno, još nismo
stigli razgovarati”, kaže Segarić.

Inače, nove prometnice dobit će visoko sofisticiran sustav za
inteligentno upravljanje prometom koji uključuje nadzorne kamere,
povezivanje semafora, automatsko upravljanje iz jednog centra i sl. Cilj
je dobiti ekološki, ekonomski i razvojno prihvatljiv prometni model,
zbog čega je priprema dokumentacije jako složena, kaže Segarić, jer osim
tehničkih podloga za prometnice potrebno je izraditi i brojne studije,
poput studije izvodivosti. Naglašava da inteligentno upravljanje
prometom zahtijeva redefiniranje kompletnog postojećeg prometnog
sustava, od javnog prijevoza i biciklističkih staza, do pješačkog
prometa, parkirališta, povezivanja kopnenog i pomorskog prometa i dr. “Bit će to prometno rješenje za 21. stoljeće, dostatno za Zadar od 90 do 100 tisuća stanovnika”, smatra Segarić.

Prioritetni prometni pravci

Za horizontalno i vertikalno prometno povezivanje Zadra
potrebno je probiti nekoliko koridora i svi oni, ukoliko se pripreme na
vrijeme, mogu biti nominirani za financiranje iz strukturnih fondova.
Kao prioritetne koridore Segarić navodi pravce: Ul. Ante Starčevića-Ul.
Hrvoja Ćustića-Domovinskog rata-Benka Benkovića-Put Nina;
Gaženica-Tuđmanova-Borik; Ante
Starčevića-Bihačka-Skročini-Belafuža-Žmirići.

SD/eZd

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest