
U hrvatskim marinama dosad je izgrađeno oko
17 000 vezova. Za snažniji razvoj nedostaje nam još toliko, no godinama
se ništa nije događalo. Uz tromu birokraciju kočnica su prostorni
planovi, ponajprije Zakon o pomorskom dobru. Dok se ne promijeni,
Hrvatska će ostati nautičarski raj s golemim mogućnostima od kojih
iskorištava samo manji dio, piše HRT
Pirovac je jedno od dalmatinskih mjesta koja svoju razvojnu priliku
vide u izgradnji marine. Nakon punih pet godina i mnogo muka, napokon će
je i dobiti.
Do sada smo ishodovali 68 suglasnosti i dozvola, da je u prilog
marine pređeno barem 50 tisuća kilometara i da je potrošena puna vreća
novca pirovačkih poreznih obveznika, mislim da je to dovoljno, kaže Ante Šparica, načelnik općine Pirovac.
Pirovački primjer samo potvrđuje da se ne provodi odavno donesena
strategija razvoja nautičkog turizma, koja do 2019. godine predviđa
izgradnju 15 000 vezova, od čega pet na suhom. Dokument koji podupire i
struka i politika u praksi zapinje zbog trome birokracije.
Čini se da zapravo čitav sustav ne funkcionira. Nije pitanje samo
investitora, nego je pitanje prostornih planova županija, dakle
donošenja planske dokumentacije, smatra Ivan Soža, potpredsjednik Udruženja hrvatskih marina.
Da nešto nije u redu, shvatili su i u Odboru za turizam. S posebne
tematske sjednice upućen je poziv svim ministarstvima da pokušaju
ubrzati stvari.
Ključni problem je postojeći okvir koji se zove zakon o pomorskom
dobru koji nije dobar. On je naprosto prepreka i treba ga mijenjati,je izjavio Goran Beus Richembergh. predsjednik Odbora za turizam
I strani stručnjaci za nautički turizam savjetuju nam veću
angažiranost. Jedno od rješenja koja bi mogla ubrzati razvoj moglo bi
biti i uvođenje diferencirane stope poreza na čarter, po uzoru na
Španjolsku ili Francusku, što bi naše marine učinilo još
konkurentnijima. Potencijali su golemi, trebamo ih samo – iskoristiti.
HRT/eZd



