
Najveći problem u realizaciji investicijskih planova Hrvatskih cesta je splitski Konstruktor koji je na području Dalmacije obustavio radove vrijedne 200 milijuna kuna, doznajemo iz kompanije zadužene za gradnju i održavanje državnih cesta
U prvih sedam mjeseci Hrvatske ceste ostvarile su 54 posto planiranih radova na
izgradnji i obnovi cestovne infrastrukture za ovu godinu po čemu znatno
odskaču od prosjeka državnih tvrtki, koji iznosi svega 28 posto
realizacije.
S obzirom na još dvjesto trenutačno otvorenih javnih natječaja, u HC-u očekuju da će do kraja godine ostvariti preko 90 posto planova. Međutim, upozoravaju na tri problema koja usporavaju realizaciju plana.
Trenutačno im je glavni problem posrnula splitska tvrtka Konstruktor inženjering, koja je obustavila radove na dvama ključnim projektima u Dalmaciji vrijednima 330 milijuna kuna. Riječ je o izgradnji dionice Solin – Klis (Majdan – Jamani – Klis), gdje je Konstruktor inženjeringu kao vodećem izvođaču partner Hidroelektra te dionice Trogir – Split (Plano – Kaštel Stari) na kojoj je partner Konstruktora tvrtka PZC Split.
Kako doznajemo, u naredni utorak će se održati ključni sastanak s čelnim
ljudima Konstruktora, a ako se nakon toga ne pokrenu radovi, Hrvatske autoceste tražit će zamjenske izvođače za navedene projekte.
Drugi problem koji usporava realizaciju planova su neriješeni imovinsko-pravni odnosi
na pojedinim gradilištima. Oni su, kako nam kažu u HC-u, naslijeđeni od
prethodne uprave koja je otvarala gradilišta bez da je prethodno
osigurala imovinsko-pravne uvjete.
Hrvatske ceste muči i nemogućnost zbrinjavanja viška materijala koji
nastaje na gradilištima. Stoga očekuju od Agencije za upravljanje
državnom imovinom (AUDIO) da što prije donese Pravilnik koji regulira ta
pitanja.
U HC-u tvrde da nemaju problema s financiranjem radova te da izvođačima ne duguju ‘ni jednu kunu’. Štoviše, u budućim projektima najavljuju stimuliranje izvođača radova avansom u visini od 10 posto vrijednosti projekata.



