
Mikropoduzeća su izuzetno zanimljiva skupina i nedovoljno iskorišten segment,
U sljedeće četiri godine domaće će se banke usmjeriti na
kreditiranje mikropoduzetnika, pokazuju rezultati istraživanja pod
nazivom “Retail bankarstvo u zemljama srednje i istočne Europe –
iskorištavanje potencijala mikropoduzeća”, piše mojposao
Mikropoduzetnici – samozaposleni i kompanije do desetero zaposlenih – u
Hrvatskoj čine 90% svih tvrtki, ali su dosad bili slabo zastupljeni u
bankovnom kreditiranju jer su ih bankari percipirali kao neisplative u
poslovanju zbog visokih operativnih troškova i rizika.
Sudeći prema odgovorima banaka u istraživanju Roland Bergera, takvom
razmišljanju dolazi kraj i većina njih očekuje rast udjela tih kredita u
svojem portfelju. Većina banaka u regiji, a među njima i one u
Hrvatskoj, planira povećati kreditni portfelj poduzeća, a dvije trećine
njih predviđaju rast tog oblika kreditiranja.
Mikropoduzeća su izuzetno zanimljiva skupina i nedovoljno iskorišten
segment, posebice zato što njihov udjel u domaćem BDP-u iznosi visokih
34%, a zapošljavaju gotovo 45% svih zaposlenih u Hrvatskoj.
Osim toga, u Hrvatskoj je, usprkos krizi, zabilježen rast mikropoduzeća
od 2006. do danas, a u regiji iskače u zastupljenosti proizvodnog
sektora i stomatologa. Hrvatska je posebnost i visoka zastupljenost
mikrokredita poduzetnicima u turizmu i arhitekturi.
Trećina banaka smatra da je za uspješan model kreditiranja
presudna kvaliteta usluga, a za 20% njih podjednako su važni proizvod i
dostupnost. Marketinški oblici promidžbe najmanje su im važni.
mojposao.hr/eZd



