
Zadarska županija ove godine očekuje daljnji rast turizma, a uz dobre najave s tržišta tomu bi trebale pridonijeti i nove investicije u objekte i sadržaje, pogotovo za stvaranje doživljaja, čime žele postati još poželjnija destinacija kroz cijelu godinu, ističe direktorica županijske TZ Mihaela Kadija.
Ove bi se godine trebao otvoriti i hotel-baština na zadarskom poluotoku, Almayer Art & Heritage Hotel. U Bluesun hotel Alan u Starigradu dolazi britanski touroperator Neilson. Falkensteiner grupacija ove godine počinje s kamping poslovanjem ulažući u obnovu kampa Borik. Poslovat će pod imenom Falkensteiner Premium Camping Zadar, imati pet zvjezdica, 323 kamping parcela, 100 mobilnih kućica, vanjske bazene i druge sadržaje.
Zaton Holiday Resort, gradi još dva golf terena, za minigolf i feltgolf čime postaje hrvatski minigolf centar. U Zadru se otvara obnovljena Kneževa palača. Do ljeta treba završeti rekonstrukcije palače Cedulin, a do kraja godine putnički terminal luke u Gaženici, u što se ulaže blizu 31 milijun eura. Dogus grupa gradi prvi hotel Hyatt u Hrvatskoj, Regency Zadar Maraska, s oko 100 milijuna eura, koji se otvara u 2018.. U Autokamp Punta Nova u općini Povljana na otoku Pagu, ulože se 139,3 milijuna kuna, navodi također Kadija u razgovoru za Hinu.

Kroz sve projekte naglašava se važnost stvaranja doživljaja za turiste, što je i poanta svih promotivnih materijala TZ, od opće brošure Regija Zadar do brojnih novo izdanih dodatnih brošura za proizvode posebnih interesa, od kampinga (u čemu je ta Županija i jedna od poželjnijih destinacija u Hrvatskoj) i aktivnog odmora, do brošura Experience Zadar Region (s programima županijskih turističkih agencija tzv. destinacijskih menadžment kompanija-DMK za raznovrsne interese) i Zadar Bike Magic (jer županija ima jednu od najvećih bicklističkih mreža u Hrvatskoj od 96 staza dužine 3.200 kilometara).

“Cilj svih aktivnosti je prikazati diferenciranu ponudu zadarske regije, s proizvodima koji imaju najveći potencijal, kao što su outdoor/aktivni te nautički, kulturni i ruralni turizam, na što sve stavljamo zajednički nazivnik ‘doživljajni turizam’. Pazimo i na brojne turističke niše, poput biciklističkog turizma, jer su preduvjet za cjelogodišnji turizam, neovisan o vremenskim uvjetima, i dobri motivi za dolazak turista te prilika za poslovne subjekte i stvaranje dodane vrijednosti, objašnjava Kadija.
S obzirom da smještajna ponuda Zadarske županije ‘počiva’ na obiteljskom smještaju, koji čini 58 posto ukupnog smještaja i 43 posto ukupnih noćenja, županijska TZ je pokrenula projekt Welcome s istoimenom brošurom, u sklopu čega provodi označavanja kvalitete ili ‘labelling’ te vrste smještaja.
“Obiteljski smještaj je strateški važan za turizam, gospodarstvo i standard ljudi u županiji, a kako su trendovi nametnuli potrebu upravljanja kvalitetom i diferenciranja između samih iznajmljivača, osmislili smo zaštitni znak kvalitete tog smještaja, koji će ga uz domaćinski pristup učiniti dodatnim adutom, a ne teretom turizma. Trenutno imamo klub od 120 članova iz tog segmenta, za koje smo proveli edukaciju s daljnjim fokusom na njihovu specijalizaciju za podbrendove ponude city, rural, family i bike”, iznosi Kadija.



