
Gradnja
LNG terminala u Omišlju na Krku stajala bi oko 630 milijuna eura, a da
bi se osigurala puna zaposlenost LNG terminala, potrebno je ugovoriti
transport šest milijardi kubika plina na godinu, piše u Studiji o
isplativosti LNG koju je Jutarnji list dobio ekskluzivno na uvid.
Direktna korist za državni proračun bila bi oko 230 milijuna eura godišnje (po osnovi svih davanja). Plinacro
bi godišnje zaradio dodatnih 50-80 milijuna eura zbog povećanog
transporta plina. To je ukupno više od 2 milijarde kuna zarade za
državu.
U vrijeme gradnje terminala, domaće bi kompanije dobile poslove vrijedne
barem 350 milijuna eura, procjena je iz Studije isplativosti, a
istodobno bi se zaposlilo oko 400 radnika.
Unatoč benefitima, interes Hrvatske nije u tome da sama sagradi LNG terminal koji bi koristio Qatar Gas
za prodaju svog plina. Vladi je cilj naći investitora koji će
sufinancirati gradnju LNG-a i koji će zajedno s HEP-om osnovati tvrtku
za dugoročno trgovanje plinom.
Prema informacijama Jutarnjeg lista, Mađari su spremni
ugovoriti godišnju isporuku 1,5 milijardi kubika, a Ukrajinci 2,3 do tri
milijarde kubika plina preko hrvatskog LNG-a.
Uz hrvatske potrošače, već ta dva ugovora, tvrde stručnjaci, bila bi dovoljna da zaposle sve kapacitete LNG terminala na Krku.
Više pročitajte ovdje.



