
Nakon što je proljetos preuzeo velikog poljskog distributera
robe široke potrošnje – tvrtku Navo Polska, čiji je godišnji promet
veći od 220 milijuna eura, grupacija Orbico u vlasništvu poduzetnika
Branka Roglića nastavlja s daljnjim vrlo ambicioznim daljnjim širenjem
na tom tržištu.
Kako je za tportal potvrdio sam Roglić, Orbico se
nedavno javio na novi natječaj, i to za distribuciju poznatog brenda
pića čiji godišnji promet na tržištu Poljske premašuje 400 milijuna
eura. Vlasnik Orbica nije nam mogao otkriti o kojem se brendu radi, a
očekuje da će natječaj, na kojem uz njegovu kompaniju konkurira samo još
jedna tvrtka, biti okončan do kraja godine
Branko Roglić vrlo je optimističan oko dobivanja tog
posla no ipak nas je upozorio: ‘Ja se uvijek vodim po onoj staroj
izreci: prvo skoči pa reci hop.’
Ako dobije distribuciju pića (o kojem se točno proizvodu radi, nismo
mogli doznati), to znači da će u 2015. Orbico grupi prihodi narasti na
oko milijardu i pol eura što će biti fenomenalan skok od oko 50 posto.
Preuzimanjem tvrtke Navo koja se sada zove Navo Orbico, Roglić je već u
svoju grupaciju ‘dodao’ oko 220 milijuna eura prihoda čime je postao
najveći distributer u Europi.
Prihod Orbica
Prihod Orbica koji sa 18 tvrtki posluje u 17 zemalja u 2014. će iznositi blizu 1,1 milijardu eura uz dobit od oko 12 milijuna eura. Orbico grupa pritom zapošljava 3.200 ljudi.
‘Mi smo usto vrlo malo zaduženi, imamo oko sto milijuna kuna kredita što
je oko 10 posto našeg prometa. Zarada u distribuciji nije visoka, marže
su male, ali su stalne. To je najvažnije’, kaže nam Branko Roglić.
Ulazak u Poljsku prošao je jako dobro, kazao je Roglić dodajući da su odlično prihvaćeni na tržištu.
‘Postavili smo svog šefa Uprave, predstavnik našeg partnera njezin je
član, ja sam predsjednik skupštine… Sve jako dobro funkcionira.
Očekujemo oko milijun i pol eura dobiti u Poljskoj na kraju ove godine’,
prognozira Roglić.
O važnosti poljskog tržišta za Orbico možda najbolje govori podatak da je u toj zemlji živi oko 38 milijuna stanovnika.
Prema najnovijoj Deloitteovoj ljestvici najvećih kompanija u Srednjoj
Europi, Roglićeva je grupa na 249. mjestu s prihodom od blizu 840
milijuna eura, no ako se računa ovogodišnje preuzimanje tvrtke Navo,
Orbico grupa se penje na oko 190. poziciju na ljestvici.
Već 2015., ako se realiziraju planovi Branka Roglića i ako uspije
preuzimanjem distribucije zasad nepoznatog, ali izdašnog brenda s
prometom od 400 milijuna eura u Poljskoj, Orbico će biti negdje oko
stotog mjesta najvećih u Srednjoj Europi. Od hrvatskih kompanija ispred
njega će biti samo Agrokor, Ina, HEP i Konzum.



