
Održavanje kvalitete i standarda usluga glavni cilj
Turistički
inspektori Ministarstva turizma obavili su od 1. siječnja do 30. rujna 2014. godine ukupno 8.041 inspekcijski nadzor, s time
da je polovica nadzora, ukupno 3.989, provedena za vrijeme turističke sezone,
odnosno u periodu od 15. lipnja do 30. rujna.
Od svih inspekcijskih nadzora, u
čak 5.343 nadzora nisu utvrđene povrede propisa, što znači da je 66,5 posto
nadziranih subjekata i objekata poslovalo u skladu s propisima. U preostalih 2.698
nadzora utvrđeno je ukupno 3.213 raznih povreda propisa te su turistički
inspektori od prekršitelja, neposredno od naplaćenih kazni, u državni proračun
uplatili 4,86 milijuna kuna. Turistički inspektori su, također, protiv
prekršitelja podnijeli i 1.230 optužnih prijedloga, a što će sankcionirati
nadležni prekršajni sudovi.
S
ciljem smanjenja troškova i povećanja efikasnosti, turistički inspektori su ove
godine inspekcijske nadzore provodili i u suradnji s djelatnicima MUP-a,
Pomorske policije, Carinske i Sanitarne inspekcije, s kojima je ostvarena dobra
suradnja.
Turistički inspektori su tijekom turističke sezone uz redovne
nadzore, provodili i akcijske nadzore sa sanitarnim inspektorima nad
poslovanjem ugostiteljskih objekata uz prometne pravce, zračne i trajektne luke
te nacionalne parkove, s posebnim osvrtom na uređenje i čistoću sanitarnih
prostorija.
“Rad turističkih inspektora izuzetno je
važan za kontrolu zakonitosti poslovanja turističkog sektora, a samim time i za
održavanje kvalitete te standarda usluge i ponude u turizmu. Veseli me što je
gotovo 70 posto subjekata ove godine poslovalo sukladno propisima te pozivam sve djelatnike u turizmu
da, s ciljem održavanja konkurentnosti cijeloga sektora, poštuju zakone i
propise koji su usmjereni na zaštitu gostiju, odnosno turista, jer će na taj
način pridonijeti pozitivnom imidžu naše zemlje, kao privlačne i
visokokvalitetne turističke destinacije”, komentirao je
ministar turizma Darko Lorencin.
Od
svih inspekcijskih nadzora, 7.254 nadzora provedeno je u ugostiteljstvu, tj.
objektima za pripremanje i usluživanje hrane, pića i napitaka te pružanje
usluga smještaja, a 787 nadzora nad pružateljima
usluga u turizmu, tj. turističkim agencijama, turističkim vodičima, pratiteljima
i animatorima te nad uslugama u nautičkom turizmu i seljačkom gospodarstvu. U
ugostiteljskoj djelatnosti je najviše nadzora, ukupno 5.775, provedeno u
restoranima, barovima i catering objektima, zatim 680 u hotelima, kampovima i
drugim vrstama ugostiteljskih objekata za smještaj, 664 u objektima u
domaćinstvu, te 135 nadzora kampiranja izvan kampa. Kod pružatelja usluga u
turizmu, najviše nadzora ili 299
provedeno je nad turističkim agencijama, 173 nad plovnim objektima nautičkog
turizma, 139 nad turističkim vodičima, pratiteljima, animatorima i turističkim
zastupnicima te 44 nad lukama nautičkog turizma. Najčešće nepravilnosti
odnosile su se na neisticanje obavijesti o podnošenju prigovora potrošača (gostiju/turista), neisticanje cijena usluga, neizdavanje računa, nedostatke
u opremljenosti sanitarnih prostorija, nepridržavanje propisanog radnog
vremena, bespravno kampiranje, neosiguravanje korisnika turističkih usluga od
posljedica nesretnog slučaja u ugostiteljskim objektima za smještaj, te na ne
vođenje knjige žalbi, posebice u turističkim agencijama i plovnim objektima.
Turistička inspekcija Ministarstva
turizma djeluje na terenu putem pet službi – područnih jedinica sa sjedištima u
Zagrebu, Splitu, Rijeci, Puli i Osijeku i 22 ispostave tih područnih jedinica. Ukupno
56 turističkih inspektora nadležno je za kontrolu zakonitosti poslovanja oko 103.167 objekata/subjekata u ugostiteljstvu i
turizmu.



