
U pet mjeseci češljanja listi čekanja po
hrvatskim bolnicama, u čemu je sudjelovalo stotinjak zaposlenika
Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, za 54 posto je smanjen broj
pacijenata i koji čekaju duže od godinu dana na početak ortodontske
terapije.
Početkom kolovoza aparatiće je čekalo 4060 pacijenata, u
prosjeku se čekalo 845 dana, a s 24. 10. na listi su 1853 osobe s
prosječnim čekanjem od 387 dana, pohvalili su se danas u HZZO-u i
Ministarstvu zdravlja.
Također, u 36 od 48 bolnica čekanje na preglede
djece svelo se na manje od 90 dana, manje od 90 dana u polovici bolnica
čeka se na ultrazvuk srca. U 12 od 19 bolnica na hematologiji se čeka
manje od 30 dana, kao i u 18 od 23 bolnice na onkologiji.
“Dokazali smo da se u aktivnom pristupu češljanja lista čekanja mogu
ispraviti mnoge apsurdne situacije, poput slučajeva da se ljudi naručuju
za mnogo kasnije, dok istodobno ima ranijih slobodnih termina. Kod
usluga ortodonta prije tri godine se govorilo o čekanju i do sedam
godina”, istaknuo je na brifingu za novinare ministar zdravlja Siniša Varga.
“U četiri do pet mjeseci češljanja listi čekanja oko 100 ljudi iz
Zavoda ušlo je u bolnice i otvaralo liste čekanja u računalima i
“tekicama”, prepoznavali smo uska grla, sjedili s doktorima i tražili
rješenja. Dobili smo situaciju da se povećao broj narudžbi, ali se
smanjio broj dana čekanja, pojasnila je v.d. ravnateljica HZZO-a Tatjana Prenđa Trupec.
Manjeg uspjeha u Zavodu su imali s rezanjem listi čekanja na magnet i
CT, što zbog zastarjele ili pokvarene opreme, što uslijed loše
organizacije, zbog čega je u tijeku preraspodjela pacijenata između
bolnica, pa je primjerice u OB Gospić krenuti u suradnju s Merkurom, OB
Zadar, a dio nalaza očitavat će se putem telemedicine. Utvrđeno je
također da se u bolnicama znatno manje nego u primarnoj zaštiti poštuju
nova pravila upućivanja pacijenata, zbog čega HZZO najavljuje višestruko
jače kontrole u bolnicama.
U Zavodu su izvijestili da će se do kraja ove godine završiti
tehnički dio posla na uvođenju e-uputnica, kako bi se sustav mogao
implementirati tijekom iduće godine, ovisno o informatizaciji bolnica
koja se paralelno dovršava. Cilj je u idućoj godini ukinuti papirnate
uputnice i u potpunosti ukinuti praksu u kojoj pacijenti služe kao
poštari između različitih razina zdravstvene zaštite.
Poslovni.hr



