Propali dogovori

Šef Skandjeta: Zadru fali angažmana, sloge i strategije

Vlasnik ScandJeta, Saša Đaković, otkriva prave razloge zašto su pravim razlozima zašto su otišli iz Zadra

Kada je prije tri godine na zadarsko područje počeo letjeti švedski
touroperator ScandJet, sa svih strana stizale su hvale kako je Zadar
dobio turistički jack pot: skandinavske turiste visoke platežne moći
koji će popuniti vječne “crne rupe” pred i posezone, piše
Zadarski.hr.

Već prve godine ScandJet je u tri mjeseca izvan sezone doveo 12
tisuća putnika, a iduće 2014. godine ta je brojka porasla više od duplo –
na 27 tisuća turista. A onda, 2015. godina i šok: ScandJet odlazi iz
Zadra, svoju bazu seli u Rijeku, a ova regija ostaje bez gostiju sa
Sjevera za koje se rukama i nogama bore sve turističke destinacije!

Od kada je postalo jasno da je Zadar izgubio touroperatora preko
kojeg praktički svi skandinavski gosti dolaze u Hrvatsku i koji je sa
sobom na Kvarner odveo još 15-ak drugih nordijskih turističkih agencija,
ne prestaje rasprava o razlozima zašto je ScandJet otišao. Primjerice, Dražen Grgurević,
zamjenik predsjednik Turističkog vijeća TZ Grada Zadra izjavio je kako
je ScandJet otišao zbog “socijalističkog nasljeđa i masovnih hotela koji
nisu dovoljno atraktivni boljoj turističkoj klijenteli”. No, ako je
suditi prema riječima jedine strane koju se ovoj priči još nije čulo –
samog ScandJeta – problemi zadarskog turizma na svim su razinama puno
teži, dublji i ozbiljniji od p(r)ozivanja na socijalističko nasljeđe.

Vlasnik ScandJeta, Saša Đaković, otkrio je za
Zadarski.hr
prave razloge zašto su pravim razlozima zašto su otišli iz Zadra.

– Nama je jako žao, ali ne možemo mi voditi vašu turističku
destinaciju niti možemo raditi posao ljudi koji su odgovorni da bi ta
destinacija funkcionirala. To tako ne ide. Radimo s mnogim regijama u
Europi, zadnje linije smo uveli prema Siciliji i sad nedavno prema
Mostaru i nigdje nije ovako kao u Zadru. Tamo su svi turistički subjekti
udružuju, ulažu sami u sebe jer znaju da će im se to višestruko
isplatiti. U Zadru su svi toliko razjedinjeni. Fali angažmana, fali
sloge, fali strategije da bi se destinacija razvijala. Vaši subjekti u
turizmu moraju shvatiti kako bez udruživanja nema budućnosti, i kako to
povezivanje mora biti iznad politike i međusobnih netrpeljivosti. Žao mi
je što ovo moram reći, ali vama se turizam događa spontano. A to ne
može dugo trajati – kazao je Đaković pa prokomentirao iskustva sa sa
zadarskim turizmom.

– Mi utrošimo ogroman novac da bi švedskog turista, koji je do jučer
mislio da ovdje još bijesni rat, dovedemo u Dalmaciju u pred i posezoni,
a onda im recepcioner u hotelu kaže da nama ovdje sezona počinje tek
20. lipnja. Ništa pod milim Bogom ovdje nije funkcioniralo. Ne znam
koliko sam puta molio ove u turističkoj zajednici da nešto naprave u tom
svibnju, da organiziraju barem jednu ribarsku večer kakvih u sezoni
imaju svaku noć, ali nitko nije htio! Ali, ne vrijedi to samo za
turističke zajednice već za svih. Ni od vlasnika hotela nikakvu podršku
nismo dobili. Mi smo morali sami organizirati sve izlete, najam autobusa
i sve drugo bilo je u našoj režiji. Na svaki naš pokušaj da razgovaramo
nije bilo odgovora, nije bilo nikakve podrške. Svi žele goste, a nitko
ne bi prstom mrdnuo. Eto, to je ta poslovna filozofija. Na kraju smo
otišli iz Zadra – priča Đaković pa dodaje:

– To bi trebao biti posao turističke zajednice, ali umjesto njih,
odrađivali smo ga mi. Iako je od početka bilo dogovoreno udruženo
oglašavanje, ništa od toga nije se ispoštovalo. Nudili smo im brojne
modele koji idu preko Hrvatske turističke zajednice (HTZ), ali nitko nam
se te prijedloge uopće nije javljao. Tek nedavno smo dobili mail upit
nove direktorice županijske turističke zajednice koja se interesirala za
sastanak oko razloga našeg odlaska. I to je sve – objasnio je razloge
zbog kojeg je ScandJet otišao iz Zadra.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest