
Tajnik Sindikata prometnika vlakova
Hrvatske Anto Iličić izjavio je u ponedjeljak u Rijeci kako taj
sindikat, bude li potrebno, neće ostati po strani kad je u pitanju
najavljeni štrajk strojovođa.
Na pitanje novinare hoće
li se taj sindikat uključiti u najavljeni štrajk strojovođa, Iličić je
odgovorio kako neće dopustiti da ne podupru bilo koji sindikat koji se
bori za prava svojih članova te da će s tim u vezi vidjeti odnose i
pratiti što se događa i neće ostati po strani.
Iličić je sudjelovao na okruglom stolu “Nužnost izgradnje
nizinske, dvokolosiječne i elektrificirane željezničke pruge
Rijeka-Zagreb-Botovo kao dijela koridora 11 Baltik-Jadran, Route C-65,
koji su organizirali Centar za prometno inženjerstvo Hrvatske akademije
tehničkih znanosti i Sindikat prometnika vlakova Hrvatske.
Na pitanje imaju li i prometnici vlakova problema s
prekovremenim radom, odgovorio je kako “svi na željeznici imaju problema
s prekovremenima jer poslodavac ne razumije osnovnu zakonsku regulativu
da je prekovremeni rad iznimka, a ne pravilo”.
Rekao je kako se mora imati dovoljno ljudi za redoviti posao
koji se ne može i ne smije temeljiti na tome da ljudi rade prekovremeno,
što je suprotno zakonu. Dodao je da je “karakteristika prekovremenog
rada izvanrednost”.
“Budući da mi imamo vozni red, nama cijele godine nema
iznenađenja, znači – vozni red je takav, na osnovi njega poslodavac
planira broj izvršitelja i prema njemu se radi, a druga je stvar ako se
pojavi izvanrednost”, objasnio je.
“Prekovremeni rad nam je dosta veliki problem i za sada ga ne
uspijevamo riješiti na zadovoljavajući način, s time da je intencija i
zakonodavca i sindikata da prekovremeni rad svede na nulu”, istaknuo je
Iličić.
Na pitanje novinara je li premalo prometnika s obzirom na opseg
posla, odgovorio je kako, kao i u HŽ Putničkom prijevozu i u HŽ
Infrastrukturi, “broj izvršitelja nije adekvatan tehnološkim operacijama
koje se zahtijevaju pa se nadomješta prekovremenim radom”.
Rekao je i kako ima neiskorištenih godišnjih odmora iz 2012. i
2013. godine, što je suprotno Zakonu o radu i kolektivnom ugovoru.
“Mi nastojimo taj dio pomiriti koliko je god moguće dijalogom.
Nažalost, često srećemo da, od resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića
do Uprave, da je njima socijalni dijalog, odnosno zovu kada im nešto
treba potvrditi, a kada se treba dogovoriti o pravima radnika, onda bi
oni sami tu vedrili i oblačili i mi se s time ne slažemo, niti je to
socijalni dijalog”, rekao je tajnik Sindikata prometnika vlakova
Hrvatske Anto Iličić.



