
Moj-eRačun Akademija, stručna edukacija o elektronskom
fakturiranju, ponovno će se održati u zadarskoj Hrvatskoj gospodarskoj komori
29.04.2015.
Veliko zanimanje domaćih
tvrtki, ali i sve veći broj pošiljatelja eRačuna na području Zadarske županije,
bili su itekakav poticaj da se Moj-eRačun Akademija vrati u Zadar još
sadržajnija i s još više praktičnih primjera o pogodnostima ePoslovanja.
Elektronsko fakturiranje, iako prisutno već nekoliko
godina u Hrvatskoj, tek nakon ulaska u Europsku uniju postaje sve poželjniji
oblik poslovanja i u našoj državi. Riječ je o postupku slanja računa putem
e-pošte uz korištenje FINA aplikativnog certifikata i vremenskog žiga, koji u
potpunosti zamjenjuje slanje faktura poštom. A kako su se mnogi već i sami
uvjerili, takav oblik
fakturiranja nužan je za sve one koji svoje poslovanje misle preseliti i na
tržišta Europske unije.
Do 2020. godine e-fakturiranje trebalo bi biti
dominantan način fakturiranja, odluka je to koju je Europska komisija donijela
još prije nekoliko godina pozivajući zemlje članice da ogromne količine
dokumenata presele u virtualni prostor. No, još i prije ove odluke na snagu
stupa Direktiva o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (2014/55/EU)
koju su Europski parlament i vijeće izdali 16. travnja s ciljem da se razvije europska
norma o elektroničkom izdavanju računa, budući da je svim zemljama članicama
2016. godina zadana kao krajnji rok za obavezno izdavanje elektroničkih računa
u javnoj nabavi.
Europska praksa
korištenja eRačuna
Svrha takvog elektronskog poslovanja, uz očuvanje prirode,
ponajprije su uštede. Statistički pokazatelji Eurostata pokazuju kako je u
zemljama Europske unije od 18 posto 2007., broj izdanih elektroničkih računa u
2010. godini porastao na čak 31 posto, dok je ta brojka za područje cijele
Europe oko 37 posto. Već 2010. godine Litva i Italija bilježe 52, odnosno 56
posto elektroničkih računa u odnosu na
cjelokupan zbroj svih poslanih računa. Istovremeno, u Danskoj je prošle godine
predloženo da se za izdavanje računa u papirnatom obliku plaćaju penali. Ovakav
način poslovanja još je relativno nepoznat u Hrvatskoj, iako je lako dostupan
već nekoliko godina. Izlaskom na europsko tržište, gdje je do 2014. godine broj
korisnika e-fakturiranja višestruko porastao, i hrvatski poduzetnici, obrtnici
i gospodarstvenici trebat će usvojiti ovaj način poslovanja.
Usluga
e-fakturiranja, koja je na hrvatskom tržištu dostupna preko web platforme Moj
e-Račun, omogućuje korisnicima elektroničku razmjenu primarno računa, ali i
opomena te odobrenja, dok u budućnosti će biti i virtualni prostor za razmjenu
i spremanje drugih dokumenata između dobavljača i kupaca. Ukratko, ova web
platforma omogućuje cjelokupan proces od izdavanja, zaprimanja do arhiviranja
dokumenata. Prednosti ovakvog načina poslovanja je brzina zaprimanja
dokumentacije, smanjenje broja pogrešaka i lakoća njihova ispravljanja,
smanjenje troškova čuvanja dokumenata te višestruko smanjenje troškova poštarine.
Povećanje
produktivnosti u tvrtkama
Moj-eRačun temelji se na primjeni pomno razvijene IT
tehnologije koja, uz FINA-in aplikativni certifikat i vremenski žig koji daju
vjerodostojnost, slanje računa pretvara u ”one-click” rješenje. Na taj način
rad računovodstva tvrtke višestruko je ubrzano, smanjen je novčani trošak
klasičnog poštanskog slanja, dok je vrijeme dostave računa unutar jedne
sekunde.
Ovakav način poslovanja donosi korist i menadžmentu jer nije potrebno
potpisivanje novih ugovora i plaćanje novih paušala posredniku za svaki novi
poslovni subjekt s kojim tvrtka posluje. Na taj način menadžment tvrtke dobiva
više operativnog vremena, izrazito snižava fiksne mjesečne troškove,
pojednostavljuje i ubrzava poslovni proces. Postoji više važnih razloga za
korištenje usluge e-fakturiranja; brzi odgovori na potrebe kupaca, brže i
kvalitetnije donošenje odluka, kao i lakša i opsežnija kontrola dokumenata u
skladu s postojećim pravilima. To povećava produktivnost cijele tvrtke, a ne samo
zaposlenih koji su izravno povezani s dokumentacijom i ugovornim aktivnostima.
Kako
koristiti Moj-eRačun u poslovanju na domaćem i inozemnom tržištu, možete
naučiti na Moj-eRačun Akademiji, stručnoj edukaciji koja se počela provoditi u
veljači 2014. godine i koju je do sada pohađalo više od tisuću zadovoljnih
polaznika na 80-ak stručnih edukacija održanih diljem Hrvatske. Moj-eRačun
Akademija ponovno stiže u Zadar, 29. travnja, u prostorije Hrvatske gospodarske
komote na adresi Špire Brusine 16. Informacije o načinu i mjestu prijave za
sudjelovanje na Moj-eRačun Akademiji potražite na www.moj-eracun.hr.



