Zvonimir Mršić u intervjuu za bne IntelliNews:

Podravka kreće u osvajanje svijeta

Podravka se nalazi u povlaštenom krugu firmi koje planiraju širenje
izvan regije u kojoj su etablirali svoje poslovanje.

Uspješno širenje u
Europi, na Bliskom istoku i u sjevernoj Africi moglo bi dovesti do
uključivanja na burzu u Londonu, Beču ili Varšavi, rekao je predsjednik
Uprave Podravke Zvonimir Mršić u intervjuu za bne IntelliNews.

“Mislimo da ćemo biti u stanju rasti brže od naše konkurencije i da
ćemo moći krenuti za neorganskim rastom – postati lovci”, rekao je
Mršić, koji svoju tvrtku uspoređuje s Nestléom. Smatra kako su obje
firme utemeljene u malom gradu u maloj državi, no ističe kako imaju
međunarodni utjecaj.

“Otvaramo tri nove fokalne točke, u Tanzaniji, Pekingu i Dubaiju.
Spremni smo napraviti sljedeći korak u internacionalizaciji kako bismo
postali globalna tvrtka. Jači smo nego ikada, a preveliki smo da
opskrbljujemo samo regionalno tržište. Imamo izbor, ili ćemo ostati tu
gdje jesmo i zabilježiti pad, ili ćemo se proširiti na nova tržišta”,
ističe šef Podravke.

Podravka je u travnju zaključila ugovor kojim je kupila 51.55 posto
slovenskog Žita za 33 milijuna eura, a očekuje se da će u skoroj
budućnosti kupiti i ostatak kompanije, i to po istoj cijeni. Mršić
smatra kako je upravo ta akvizicija prvi korak u podizanju rasta
Podravke.
“Žito je dovoljno velika meta, ‘teška’ 110 milijuna eura. To je
prilika da povećamo prodaju, poboljšamo efikasnost, marginu EBITDA i
neto profit. Stvorili smo si nekakvu mentalnu barijeru zato što je preko
20 godina naša prodaja u Hrvatskoj iznosila oko 3.5 milijarde kuna.
Kupnja Žita dala nam je novu hrabrost i novo samopouzdanje. Ovo će biti
prvi put u više od 20 godina da će prodaja Podravke premašiti 4
milijarde kuna”, dodaje za bne.

Ipak, ima i onih koji su skeptični oko Podravkinog posla sa Žitom.
Tomislav Bajić, voditelj istraživanja u zagrebačkom InterCapital
Securitiesu, ističe kako bi Podravka mogla previše raspršiti svoju
paletu proizvoda te kako postoji opasnost da se firma počne previše
oslanjati na ionako zasićeno slovensko tržište.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest