
Podravka se nalazi u povlaštenom krugu firmi koje planiraju širenje
izvan regije u kojoj su etablirali svoje poslovanje.
Uspješno širenje u
Europi, na Bliskom istoku i u sjevernoj Africi moglo bi dovesti do
uključivanja na burzu u Londonu, Beču ili Varšavi, rekao je predsjednik
Uprave Podravke Zvonimir Mršić u intervjuu za bne IntelliNews.
“Mislimo da ćemo biti u stanju rasti brže od naše konkurencije i da
ćemo moći krenuti za neorganskim rastom – postati lovci”, rekao je
Mršić, koji svoju tvrtku uspoređuje s Nestléom. Smatra kako su obje
firme utemeljene u malom gradu u maloj državi, no ističe kako imaju
međunarodni utjecaj.
“Otvaramo tri nove fokalne točke, u Tanzaniji, Pekingu i Dubaiju.
Spremni smo napraviti sljedeći korak u internacionalizaciji kako bismo
postali globalna tvrtka. Jači smo nego ikada, a preveliki smo da
opskrbljujemo samo regionalno tržište. Imamo izbor, ili ćemo ostati tu
gdje jesmo i zabilježiti pad, ili ćemo se proširiti na nova tržišta”,
ističe šef Podravke.
Podravka je u travnju zaključila ugovor kojim je kupila 51.55 posto
slovenskog Žita za 33 milijuna eura, a očekuje se da će u skoroj
budućnosti kupiti i ostatak kompanije, i to po istoj cijeni. Mršić
smatra kako je upravo ta akvizicija prvi korak u podizanju rasta
Podravke. “Žito je dovoljno velika meta, ‘teška’ 110 milijuna eura. To je
prilika da povećamo prodaju, poboljšamo efikasnost, marginu EBITDA i
neto profit. Stvorili smo si nekakvu mentalnu barijeru zato što je preko
20 godina naša prodaja u Hrvatskoj iznosila oko 3.5 milijarde kuna.
Kupnja Žita dala nam je novu hrabrost i novo samopouzdanje. Ovo će biti
prvi put u više od 20 godina da će prodaja Podravke premašiti 4
milijarde kuna”, dodaje za bne.
Ipak, ima i onih koji su skeptični oko Podravkinog posla sa Žitom.
Tomislav Bajić, voditelj istraživanja u zagrebačkom InterCapital
Securitiesu, ističe kako bi Podravka mogla previše raspršiti svoju
paletu proizvoda te kako postoji opasnost da se firma počne previše
oslanjati na ionako zasićeno slovensko tržište.



