
U nalazu Državne revizije za Ministarstvo gospodarstva u 2014. godini
konstatirano je kako nisu poduzete mjere za ostvarenje namjenskog
korištenja sredstava državne potpore za restrukturiranje brodogradilišta
te ispunjenje obaveza kupca prema odobrenom Programu restrukturiranja i
potpisanom Ugovoru o prodaji i prijenosu dionica Brodograđevne
industrije Split d.d.
Ministarstvo financija obavilo nadzor, a Vrdoljak ga još uvijek nije dobio?!
Kako smo već pisali, revizija je prošle godine konstatirala da se
potpore koje Brodosplit Tomislava Debeljaka dobiva od države, a radi se o
milijardu i pol kuna u pet godina, ne troše u okvirima ugovora, već se
novac plasira u povezana društva, koristi za otpremnine radnicima i sl.
Ministar Ivan Vrdoljak zatražio je, stoga, još početkom ožujka 2014.
godine proračunski nadzor Ministarstva financija, no i u nalazu Državne
revizije za prošlu godinu, objavljenom prije nepunih mjesec dana, navodi
se da Ministarstvo gospodarstva odgovara kako još uvijek nisu zaprimili
nalaze nadzora.
Index je po ovom pitanju već prije koji mjesec kontaktirao
Ministarstvo financija. Odgovorili su kako su oni naloženo obavili, tj.
da su obavili nadzor. Vrdoljak je kazao da nalaz još nije dobio.
Komentirao je kako prate situaciju u splitskom škveru i pripremaju
prilagodbe ugovora. Unatoč najavi ministra Vrdoljaka, po tom pitanju još
se ništa ne događa.
Revizija konstatirala da Brodosplit najviše odstupa od programa restrukturiranja
Revizija za prošlu godinu konstatira kako su najznačajnija odstupanja
programa restrukturiranja i ugovora o prodaji i prijenosu dionica za
hrvatska brodogradilišta, kao i za 2013. godinu, utvrđena u Brodosplitu.
Prema izvještaju Hrvatske brodogradnje Jadranbroda, BIS nema dostatno
popunjene kapacitete, za dio zaključenih ugovora naručitelji nisu
dostavili avansne garancije, gradnja sedam ugovorenih brodova za koje su
ugovori zaključeni sa društvom u vlasništvu brodogradilišta, odnosno,
Tomislava Debeljaka, duže vrijeme se odgađa zbog neriješenog
financiranja, a brodovi se već nekoliko godina vode u knjizi narudžbi, o
čemu je Index također pisao kada smo javnost upoznali sa kaznenom
prijavom koju su zabrinuti radnici splitskog škvera podnijeli USKOK-u
koncem prošle godine. Ni po tom pitanju nije se ništa konkretno
dogodilo.
Hrvatska brodogradnja: Financijski izvještaji Brodosplita nisu vjerodostojni
Revizija nadalje konstatira kako prema izvještaju Hrvatske
brodogradnje, financijski izvještaji Brodosplita nisu vjerodostojni, te
da se organizacijsko i kadrovsko restrukturiranje ne provodi u skladu s
odredbama privatizacijskog ugovora.
Stoji i kako je Brodosplit kao vlastiti doprinos restrukturiranju
iskazao stavke koje nisu predviđene kao vlastiti doprinos. Državnim
potporama ne financiraju se troškovi slobodnih kapaciteta, već se
financira gradnja brodova te troškovi poslovanja koji uključuju i
otpremnine zaposlenicima, a što nije predviđeno programom
restrukturiranja.
Hrvatska brodogradnja državna je tvrtka koja ima zadaću nadzora rada
hrvatskih škverova te trošenja državnih poticaja. Lani je s mjesta
direktora odstupio Ruđer Friganović, otprilike u isto vrijeme kada se i
povukao s mjesta člana Nadzornog odbora Brodosplita gdje je zastupao
državne interese.



