
Na devetoj sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba je razmatrana i na kraju prihvaćena 9. točka dnevnog reda u kojoj je
predložena izmjene i dopune Odluka o autotaksi prijevozu.
U Prijedlogu izmjena odluka o autotaksi prijevozu predložene su dvije sporne točke koje će izravno utjecati na poslovanje Ubera.
U Članku 3. tako dodaju stavak u kojem stoji: Cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade.
S druge strane u članku 5. stoji “Javni poziv za podnošenje zahtjeva za
izdavanje dozvola za autotaksi-prijevoz neće se objavljivati do 30.
lipnja 2017, nakon čega će se objavljivati svake četiri godine”.
Direktni napad na Uber
Tim člancima gradske vlasti najviše su napale i oštetile Uber jer prije
svega oni koji bi ubuduće htjeli voziti za Uber to neće moći narednih
godinu i pol budući da im Grad neće izdavati dozvole sve do lipnja 2017.
Naravno, novi zakoni odnose se na sve taxi prijevoznike i one koji se
misle baviti tim poslom u Zagrebu, ali upravo će Uber, kao najmlađi
igrač na tržištu za kojeg vlada ogromno zanimanje, najviše pogoditi nove
zakonske odredbe.
Zabranjuje se besplatna vožnja
Spomenuti članak 3. onemogućava Uberu besplatnu vožnju koju je davao svojim korisnicima ako bi pozvali i druge na registraciju.
Naime korisnici Ubera u Zagrebu početak vožnje plaćaju osam kuna, a
dodatno se plaća četiri kune po prijeđenom kilometru plus 0,5 kuna po
minuti vožnje, a pozivanjem drugih korisnika na registraciju i prvi
korisnik kao i oni koje je pozvao imaju pravo na besplatnu vožnju u
iznosu od 35 kuna.
“Nadalje, zbog prepoznatljivosti autotaksi prijevoznika predlaže se
da autotaksi prijevoznici imaju unificiranu svijetleću oznaku “TAXI”, te
da izgled i sadržaj oznake pravilnikom propisuje gradonačelnik.
Kako bi se jasno razgraničili i primjenjivali elementi ukupne cijene
autotaksi prijevoza predlaže se propisati da cijena za početak vožnje ne
smije uključivati pravo na vožnju bez naknade.
Svi taksiji bit će bijeli
Izmjena članka 37. Odluke o autotaksi prijevozu predložena je u namjeri
da se produži rok u kojem su autotaksi prijevoznici dužni uskladiti boju
vozila namijenjenih za obavljanje autotaksi prijevoza s bojom
propisanom člankom 17. stavkom 1. alinejom 1. Odluke, odnosno da
autotaksi vozila moraju biti bijele boje. Prema predloženom sada važeći
rok 31. prosinca 2015. zamjenjuje se s novim rokom 31. prosinca 2020. za
koji je ocijenjeno da je dostatan da ga autotaksi prijevoznici ispune
na način da su do novopredloženog roka sva autotaksi vozila u Gradu
Zagrebu bijele boje, čime bi djelatnost autotaksi prijevoza dobila
jedinstveno prepoznatljivo obilježje.
Predlaže se da se javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje
dozvola za autotaksi prijevoz neće se objavljivati do 30. lipnja 2017.,
nakon čega će se objavljivati svakih četiri godine kako ne bi došlo do
prezasićenosti tržišta”, stoji u obrazloženju prijedloga odluke o
izmjenama i dopuni Odluke o autotaksi prijevozu kojeg je zagrebačka
Gradska skupština večeras prihvatila.
Iz Ubera se još jučer obratili priopćenjem
“Sutra ujutro Grad Zagreb glasuje o prijedlogu koji će, ukoliko bude
usvojen, značiti smanjeni izbor prilikom odabira preferiranog načina
kretanja po gradu. Smanjen izbor u konačnici znači povećane cijene za
lokalne potrošače. Također, ograničit će mogućnosti lokalnog
stanovništva za novim poslom kao profesionalnih vozača, unatoč porastu
potražnje za uslugama prijevoza potaknuto povećanim brojem dolazaka
stranih turista u ovaj sjajan grad i zemlju.
Uber nastavlja s radom u Zagrebu
Uber će nastaviti s radom u Zagrebu te se zalažemo za usluživanje
lokalnih putnika i vozača na najvišoj mogućoj razini, dok ovim putem
komuniciramo našu zabrinutost oko novih prijedloga jer vjerujemo kako bi
regulativa trebala odražavati potrebe građana Zagreba, turista i nove
tehnologije.
Najbolji dokaz toga je:
Snažan interes naših korisnika sa preko 100.000 otvaranja aplikacije u
zadnjih 6 mjeseci diljem cijele Hrvatske (pogledajte kartu u zaglavlju).
Nadalje, u posljednjih nekoliko mjeseci turisti iz više od 46 zemalja
svijeta koji su posjetili Zagreb koristili su Uber također.
Negativni učinak predloženih ograničenja na nove taksi dozvole utjecati
će na ekonomski rast cijelog sektora usluga autotaksi prijevoza, no i na
daljnji ekonomski rast grada Zagreba. Turizam kao gospodarska grana
nastavlja rasti u Hrvatskoj kao i Zagrebu, a ove godine samo u kolovozu
Zagreb je posjetilo 140.000 turista, što predstavlja rast od 14.5%.
Činjenica da Zagreb još uvijek zaostaje u odnosu na ostale gradove
središnje Europe. Na primjer, u Bratislavi posluje oko 3.000 taksista
ili 6 taksista na 1000 građana, dok u Varšavi 13.000 taksista pruža
svoje usluge, odnosno 7.7 taksista na 1000 građana. U Zagrebu posluje
otprilike 1.200 taksista, odnosno 1.7 taksista na 1000 građana”,
zaključili su iz Ubera.



