Istraživanje

Hrvati vole Valentinovo: Čak 70 posto transakcija za Valentinovo ostvaruje se u restoranima

Iako
je prelazak na digitalna rješenja i internetsku kupovinu u punom
zamahu, kada se radi o ljubavi, kupci žele darove kupovati u klasičnim
trgovinama. MasterCard® je danas otkrio rezultate istraživanja koje je pokazalo
da kada se radi o izražavanju ljubavi za Valentinovo, kupci svoj osobni dodir
darovima daju kupujući ih u klasičnim trgovinama.

Istraživanje
“MasterCard Love Index” otkrilo je ponašanje kupaca iz preko 200 zemalja
svijeta uključujući i Hrvatsku, a provedeno je trogodišnjom analizom plaćanja
putem kreditnih, debitnih i prepaid kartica u periodu od 11. do 14. veljače od
2013. do 2015. godine. Ovo istraživanje nije obuhvatilo samo volumen i
vrijednost transakcija, već je analizirana i vrsta potrošnje koja se povezuje s
proslavom Valentinova.

Ukupna
potrošnja u periodu prije Valentinova u prosjeku se povećala za 22% od 2013. do
2015. godine, a istraživanje je također otkrilo kako se mnogi korisnici kartica
odmiču od opipljivih i skupih darova kako bi svojim partnerima pružili nova
iskustva i stvorili nezaboravna sjećanja.

Mjesta u kojima živimo imaju snažan utjecaj
na način na koji kupujemo kao i na doživljaje i sjećanja koja želimo stvoriti.
Istraživanje “MasterCard Love Indeks” pruža uvid u globalne i regionalne
kupovne trendove kako bi trgovcima pomogao da proslavu Valentinova učine
osobnom i neprocjenjivom, čime će poboljšati svoj odnos s kupcima
” –
komentirala je Sanja Žigić, MasterCard Country Manager za Hrvatsku.

Istraživanje
je otkrilo neke druge kupovne trendove, naglašavajući njihove značajne razlike
u različitim dijelovima svijeta:

  • Osobni dodir: Globalno čak 90% kupaca kupovinu za
    Valentinovo obavlja uživo u klasičnim trgovinama dok samo 6% kupuje putem
    interneta. Najveći postotak kupovine darova za Valentinovo zabilježen je u
    Europi gdje internetska kupovina iznosi više od jedne petine (21%).
  • Doživljaji prije fizičkih
    predmeta: Potrošačke navike diljem
    svijeta pokazuju povećan broj kupaca koji će svojoj voljenoj osobi priuštiti
    večeru u restoranu (33%) ili odmor u hotelu (28%). U Latinskoj Americi (54%)
    i Sjedinjenim Američkim Državama (38%) najveći broj transakcija ostvareno
    je u restoranima, dok su u Aziji, Pacifiku, Europi i Bliskom Istoku popularni
    odmori u hotelima.
  • Cvijeće je i dalje bitno: Zabilježen je mali pad prodaje cvijeća i
    čestitki u posljednje tri godine. Međutim, u Latinskoj Americi kupovina cvijeća
    se udvostručila u ovom razdoblju (92%), dok je na Bliskom istoku zabilježen
    porast kupovine čestitki od čak 107%.

Istraživanje
je otkrilo i kupovne navike Hrvata za Valentinovo; čak 98% Hrvata obavlja
kupovinu u klasičnim trgovinama dok se
samo 2% odlučilo za internetske trgovine. U 2015. godini, najviše transakcija
ostvareno je u restoranima (70%), a najmanje u cvjećarnicama (4%) i papirnicama
(1%). Potrošnja u restoranima porasla je s 21% u 2013. na 32% u 2015. godini.

Budući da živimo u vremenu prelaska na digitalna kupovna rješenja,
zanimljivo je vidjeti da i dalje želimo dati osobni dodir kada se radi o
romantici. Kada želimo napraviti neku romantičnu gestu, i dalje nam je važniji
osobni odabir i kupovina u trgovinama od prepuštanja digitalnom svijetu.
Također, kada na Valentinovo želimo reći “Volim te”, odabiremo doživljaje prije
materijalnih poklona
” izjavila je Sanja Žigić.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest