priopćenje za javnost

HUP podržao usvajanje Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva

Hrvatska udruga poslodavaca pozdravlja inicijativu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta te odluku Vlade o donošenju Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva

Ovim putem podržavamo i planiranu brzinu provođenja
plana, kojeg Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
planira implementirati do kraja 2017. godine
, donose u
priopćenju.

Podsjećamo, HUP je svojim prijedlozima i komentarima doprinio
stvaranju Akcijskog plana za administrativno rasterećenje
gospodarstva, sudjelovanjem u primjeni Standard Cost Model (SCM)
metodologije procjene učinaka propisa koja prikazuje troškove
koje poslovnom sektoru zadaju administrativna opterećenja (kao
što su poteškoće prilikom otvaranja poduzeća, nabavljanja
sanitarnih dozvola te zadovoljenje uvjeta za propise o zaštiti na
radu), a koja ukazuje na prostor za povećanje uštede vremena i
novca smanjenjem ovih prepreka.

Prekomjerna birokracija i brojni s njome povezani, neporezni
troškovi poslovanja na koje HUP sustavno upozorava jedna su od
većih prepreka jačanju konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, a
time i snažnijem gospodarskom rastu.    

“Zadovoljni smo što Vlada u novu godinu ulazi s
konkretnim planom daljnjeg rasterećenja gospodarstva. Porezna
reforma, kao što smo već rekli, dobar je prvi korak, ali sama
nije dovoljna za značajnije poboljšanje uvjeta poslovanja i
ulagačke klime. Ovaj Akcijski plan još je jedan od nužnih koraka
u pravome smjeru i dobro je što Vlada s njime kreće odmah. Osim
uklanjanja administrativnih barijera u postojećem zakonodavnom
okviru posebno je važno uvesti sustav koji će osigurati da se
ubuduće novi zakoni ne donose bez detaljnih analiza njihovih
učinaka na gospodarstvo i provedivosti u praksi”
,
poručio je glavni direktor HUP-a Davor Majetić.   

Neki od primjera administrativnog rasterećenja suvišnih troškova
poduzetnicima su i omogućavanje pokretanja poslovanja
elektronskim putem, bez potrebe za dodatnim dokumentima i
pečatima.

Digitalizacija poslovanja očekuje i Poreznu upravu koja će
prijave od poduzetnika ubuduće također morati primati isključivo
elektronski. Uz zadržavanje nužnih standarda, smanjit će se
visoki zahtjevi i troškovi u području sanitarnih i zdravstvenih
uvjeta kao i zaštite na radu. Ministarstvo gospodarstva,
poduzetništva i obrta sve ove i mnoge druge promjene planira
uvesti do kraja 2017. godine.

Akcijskim planom se također uvodi niz mjera kojima je zadatak
liberalizirati pristup tržištu profesionalnih usluga (npr. u
područjima odvjetništva, revizija i autoškola). Važno je
istaknuti da su uštede, osim ovih gore istaknutih, za hrvatsko
gospodarstvo i mnogo veće pogledamo li multiplikativne učinke
koje donosi kvalitetnija poslovna klima – smanjenjem nepotrebnih
troškova hrvatsko se gospodarstvo ima priliku otvoriti novim
investicijama, većem rastu i zapošljavanju većeg broja radnika u
RH.

Hrvatska udruga poslodavaca od Vlade očekuje i daljnje reformske
poteze koji trebaju biti kombinacija dubljih, strukturnih i
jednostavnijih, brže provedivih reformi kako bi se stvorili
uvjeti za snažniji i dugoročno održiv gospodarski rast te počeo
dostizati zaostatak za drugim članicama Europske unije. HUP-ov
alat za mjerenje napretka u reformama iz godine u godinu
potvrđuje stagnaciju i nedovoljan reformski angažman dosadašnjih
hrvatskih Vlada u odnosu na druge države Europske unije.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest