
Cestarina bi od 1. siječnja bila povećana za pet posto, ali samo na autocestama kojima upravlja HAC
Cestarina će se, zbog straha od smanjenja teretnog prometa,
povećati samo za prve dvije kategorije vozila: motocikle i
osobne automobile, a uvodi se i sezonska razlika u cijeni.
Cestarina bi od 1. siječnja bila povećana za pet posto, ali
samo na autocestama kojima upravlja HAC. U tom slučaju,
cestarina od Zagreba do Splita iznosila bi umjesto sadašnjih
174, 183 kune, a do Lipovca umjesto 184, 193 kune,piše
Jutarnji list.
Pregovori Ministarstva prometa i Svjetske banke o
financijskom paketu teškom 1,8 milijardi eura za rješavanje
financijskih problema u cestarskom sektoru su u samom finišu,
i Ugovor bi mogao biti potpisan u prvom tromjesečju sljedeće
godine, saznaje Jutarnji list.
Iako konačni dogovor još nije postignut, glavne konture su
poznate. One uključuju sljedeće: povećanje cestarine za 5
posto na autocestama kojima upravlja HAC, uvođenje sezonskih
cestarina, ponovno spajanje tvrtke za održavanje i naplatu
cestarine HAC ONC-a s HAC-om, ARZ ostaje samostalna tvrtka,
uvođenje automatizirane naplate cestarine, objedinjavanje
javne nabave u sektoru održavanja i dugoročno planiranje
investicija u Hrvatskim cestama.
Prema informacijama Jutarnjeg lista, povećanje cestarina i
sezonske cestarine uvode se kako bi se izbjeglo ukidanje
popusta na ENC uređaje, što je prijedlog Svjetske banke.
Naime, kako bi se povećali prihodi HAC-a i ARZ-a, konzultanti
Svjetske banke predložili su ukidanje popusta na ENC
uređaje.
Kako bi na taj način bio napravljen najveći udar na vlasnike
kamiona, u Ministarstvu prometa su se tome usprotivili zbog
straha da bi se ionako mali kamionski promet s autocesta
skoro u cijelosti prebacio na državne ceste.



