Uglavnom poznaju financijske pojmove

Studenti o novcu i bankama

Oni su potpuno nova generacija korisnika bankarskih usluga: dobro su
informirani i upućeni u troškove i naknade; rijetko ulaze u poslovnice,
ali im je važno kako je uređena njihova banka; imaju skromne financije,
ali traže vrhunsku uslugu; skloni su štednji i prate što se zbiva na
tržištu kredita.

To su rezultati istraživanja «Novac je važan, znanje je važnije» koje
je tijekom veljače 2016. provela Hrvatska poštanska banka u suradnji s
portalom studentski.hr i u kojem je sudjelovalo više od 1000 hrvatskih
studenata iz cijele Hrvatske.

Većina ispitanika dobro poznaje financijske pojmove i bankarske
proizvode pri čemu su, budući ekonomisti, očekivano imali najviše točnih
odgovora. U usporedbi s našim prošlogodišnjim istraživanjem u kojem su
također imali priliku odgovarati na pitanja o financijama, ovaj su put
studenti bili puno uspješniji.

O novcu i bankama – Većina ispitanika, čak 84%, ima
neutralan stav prema novcu dok je za samo 5% studenata novac izvor
sreće. Za 11% njihovih kolegica i kolega novac je nužno zlo, a u toj je
skupini najviše studenata tehničkih usmjerenja. Na pitanje što je za
njih banka, samo 4% prvo spominju da je to adresa gdje će tražiti
kredit, a 9% kaže da je banka izvrsno mjesto za rad. Za većinu, 77%,
banka je samo institucija koja pruža financijske usluge.

Samo 2% studenata bez računa – Istraživanje je
potvrdilo da je studentska populacija sve važniji i zahtjevniji segment
klijenata koji prati cijene bankarskih usluga, pogodnosti i trendove.
Većina ispitanih, 84% njih, račun u banci ima duže od dvije godine što
pokazuje određeno iskustvo u poslovanju s bankama (iako raspolažu sa
skromnim financijama ili upravo zbog potrebe da s njima dobro
upravljaju*) na kojem temelje sve veća očekivanja i znaju što žele – to
je vrhunska usluga, pogodnosti za vjerne klijente, dostupnost i
stručnost.

Za većinu sudionika istraživanja, 43%, visina naknada glavni je
kriterij za odabir banke, a svaki četvrti poslušat će preporuku. Na
pitanje što je najvažnije u poslovanju s bankom više od polovice, 53%,
odgovara da su to niži troškovi, a dobro mobilno bankarstvo koje će im
uštedjeti vrijeme odlučujuća je stvar za svakog trećeg ispitanika. Iako
poslovnice banke posjećuju rijetko ili ponekad, kako kaže 88% njih, neki
studenti sami navode da im je važna blizina banke, ugodan interijer i
ljubaznost.

Prednosti pred eurima kad je riječ o štednji i za njih bi se odlučilo
čak 43% ispitanika. Štednja im je očigledno važna stvar pa tako samo 4%
studenata kaže da o njoj ne razmišljaju i da ih ne zanima. Iako
mjesečno raspolažu s malim iznosom (više od polovice studenata za osobne
potrebe raspolaže s najviše 500 kuna mjesečno**) zaključujemo da
pokazuju veliko zanimanje za štednju i to posebno žene.

Financijska pismenost – Izgleda da sve veći naglasak
na financijskoj pismenosti u Hrvatskoj, posebno mladih, rezultira sve
većom upućenošću u financije, boljim poznavanjem financijskih pojmova i
usluga. Tako 72% studenata zna razliku između debitne i kreditne
kartice, isto toliko njih zna da je elektroničko bankarstvo najbrže
rastuća bankarska usluga, a više od 80% zna što je trajni nalog, dionica
i dividenda. Iako sami nemaju kredite poznata su im iskustva dužnika,
rekli bismo da uče na tuđim greškama te 59% zna koja banka nije
odobravala kredite u švicarcima.

*Najviše troše na stan i hranu, ne zadužuju se, 39% ima i
vlastitu zaradu od povremenih poslova (iz prošlogodišnjeg istraživanja
HPB-a i portala studentski.hr «Financijska slika hrvatskog studenta»)

**Većina studenata mjesečno raspolaže s najviše 500 kuna ne
računajući troškove stana i hrane (iz prošlogodišnjeg istraživanja HPB-a
i portala studentski.hr «Financijska slika hrvatskog studenta»)

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest