
Ovaj uvid može biti osobito koristan za zemlje u kojima je turizam važan segment gospodarstva
Analizirajući milijarde transakcija diljem svijeta, Visino istraživanje
pruža ključni uvid u karakteristike turista budućnosti, njihove navike trošenja
i potrebe koje će turističke zemlje morati zadovoljiti kako bi držale korak s
novom “putujućom klasom”.
Ovaj uvid može biti osobito koristan za zemlje u
kojima je turizam važan segment gospodarstva.
Visina studija o putovanjima provedena je u
suradnji s Oxford Economicsom, a usmjerena je na procjene i predviđanja
industrije u aspektu globalnih putovanja. Analizira postojeće obrasce ponašanja
međunarodnih turista koji su vlasnici Visinih kartica i kombinira rezultate s
podacima koji predviđaju buduće trendove u industriji turizma. Studija je
identificirala ključne pokretače globalnih putovanja tijekom sljedećeg
desetljeća: rastuću globalnu srednju klasu, veću internetsku povezanost,
poboljšanu prometnu infrastrukturu i stareću globalnu populaciju s više vremena
za putovanja u slobodno vrijeme.
“Putovanja u
inozemstvo postat će češća i pristupačnija u budućnosti zahvaljujući promjenama
u demografiji, u kombinaciji s tehnološkim naprecima koji će putovanje u
inozemstvo učiniti lakšim i povoljnijim,” rekao je Wayne Best, glavni ekonomist Vise Inc. “Pojavit će se rastuća
“putujuća klasa” koja će trošiti sve veći dio prihoda kućanstva na
prekogranična putovanja. Pretpostavlja se da će putujuća klasa sutrašnjice biti
starija, da će dolaziti s tržišta u nastajanju te da će biti vrlo različita od
današnjeg tipičnog putnika.”
U
prvom redu, očekuje se promjena u broju i podrijetlu međunarodnih putnika. Zbog
razvoja srednje klase i veće dostupnosti međunarodnih putovanja, Visa
procjenjuje da će do 2025. preko 280 milijuna kućanstava planirati barem jedno
međunarodno putovanje, što je povećanje od gotovo 35 posto u usporedbi s 2015.
godinom, dok će godišnja potrošnja dosegnuti 1.35 bilijuna eura ili 4.800 eura
po kućanstvu,
što je povećanje od više od 50 posto u usporedbi s 2015. godinom. Na vrhu ove rastuće globalne putujuće klase bit će
turisti iz Kine, SAD-a, Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Ruske Federacije. U
kontekstu potrošnje na putovanjima, najveći porast očekuje se kod Ruske
Federacije i Brazila.
Iako
je primarna putujuća populacija, tj. skupina od 25 do 65 godina, bila fokus
dosadašnjih aktivnosti u turizmu, studija predviđa da će skupina iznad 65 godina postati sve značajnija u usporedbi s takozvanim
primarnim putnicima. Ova skupina činit će 13% svih međunarodnih putnika do
2025.; trošit će više i ostajat će dulje u destinaciji u koju putuje. Iako će
biti i onih u skupini iznad 65 koji će putovati kako bi istražili svijet, mnogi
će putovati radi svoga zdravlja. To može biti ključno za utvrđivanje novih
strategija u turizmu i za razvoj nove infrastrukture u mnogim zemljama.
Primjeren razvoj zdravstvenog turizma bi
stoga trebao biti popraćen pametnim investicijama, kao što je gradnja novih
bolnica i hotela, kao i dodavanje novih avionskih linija.
Povećana
fizička povezanost zapravo je dio
trećeg ključnog trenda koji je utvrdila Visina studija. Predviđa se da će u
sljedećih deset godina biti izgrađeno 340 novih zračnih luka. Povrh novih
zračnih luka i linija, tehnološki
napreci promijenit će način kako planiramo putovanja. Pristup internetu,
pametni telefoni i mobilni uređaji omogućit će turistima budućnosti da donose
odluke u stvarnom vremenu, temeljene na najnovijim informacijama. Uz pomoć tehnologije,
njihova putovanja postat će sve spontanija i prilagođenija.
Trendovi
koje je utvrdila Visina studija omogućavaju bolje razumijevanje turista
budućnosti. Nova putujuća klasa trošit će više, imat će veće potrebe za
zdravstvenim uslugama i tražit će informacije i savjete za putovanja putem
interneta. Uzimajući u obzir navedeno, zemlja koja želi držati korak s ovim
trendovima trebala bi planirati primjerenu strategiju razvoja.



