
U petak, 16. rujna 2016. godine održana je završna tribina
projekta ‘Usklađivanje studijskih programa iz područja društvenih i
humanističkih znanost s potrebama tržišta rada’ (šifra projekta:
HR.3.1.15-0008) na kojem su predstavljeni rezultati projekta. Rezultate
projekta predstavio je voditelj projekta doc. dr. sc. Dragan Bagić te
članovi projektnog tima.
Voditelj projekta je na početku tribine istaknuo da 18. rujna
završava razdoblje od 15 mjeseci za provedbu projektnih aktivnosti.
Podsjetio je da je projekt financiran iz Europskog socijalnog fonda u
okviru sheme za financiranje projekata s ciljem implementacije HKO-a u
sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj te da je ukupna
ugovorena vrijednost projekta 3.655.679,35 kn od kojih 95% čine
bespovratna sredstva, a Fakultet sudjeluje u financiranju projekta u
iznosu od 5%.
Revizija programa temeljila se na potrebama bivših studenata i njihovih poslodavaca
U okviru projekta provedeno je prvo istraživanje radnih karijera
diplomiranih studenata u okviru kojeg su prikupljeni vrlo korisni podatci
o vrstama poslova i zanimanjima na kojima rade studenti Fakulteta po
izlasku na tržište rada, ali i evaluacija postojećih programa iz
perspektive korisnosti stečenih kompetencija za obavljanje poslova na
kojima diplomirani studenti doista rade. Podaci tog istraživanja su
iskorišteni za odabir zanimanja koja su prioritetna za izradu standarda
zanimanja te za definiranje smjernica za reviziju studijskih programa.
Za devet zanimanja, iako je planirano osam, su izrađeni prijedlozi
standarda zanimanja u suradnji s poslodavcima koji zapošljavaju
odgovarajuća zanimanja. Temeljem tih standarda zanimanja pristupilo se
izradi standarda kvalifikacija, a koji su podloga za reviziju studijskih
programa. Izrađeno je sedam prijedloga standarda kvalifikacija na
preddiplomskoj razini i jedanaest prijedloga standarda kvalifikacije na
diplomskoj razini. Tako je u okviru ovog projekta izrađeno ukupno 18
prijedloga standarda kvalifikacija, dok je na početku bilo planirana
izrada 15 prijedloga standarda kvalifikacija.
Revidirani programi čak 18 studija
U zadnjem dijelu projekta pristupilo se reviziji studijskih programa,
te je do kraja projekta revidirano ukupno sedam preddiplomskih programa
i jedanaest diplomskih programa temeljem potreba tržišta rada. Neki
studiji su doživjeli manju reviziju u smislu revizije ishoda učenja na
razini studija, revizije ishoda na pojedinim kolegijima te revizije
opterećenja studenata izraženo u ECTS bodovima. Međutim, neki studijski
programi doživjeli su razmjerno veliku reviziju, čak do formuliranja
posve novih ishoda na razini studija, značajnih izmjena hodograma
studija, uvođenja novih obveznih kolegija te modula izbornih predmeta
itd. Dodatno, izrađen je jedan novi studijski program na diplomskoj
razini i to prevoditeljski studij njemačkog i francuskog jezika.
I nastavnici su bili učenici
Tokom proteklih mjeseci, osim edukacija i radionica za članove
stručnih povjerenstava za standard zanimanja i standard kvalifikacija
održane su i edukacijske radionica o primjeni kompetencijskog pristupa
pri osmišljavanju studijskih programa za nastavnike pojedinih odsjeka, a
specifične edukacije aktivnosti prošlo je oko 150 zaposlenika
visokoškolskih ustanova. Da bi se osigurao dugoročan efekt projekta,
izrađena je i priručnik o primjeni kompetencijskog pristupa pod nazivom
“Kako ostvariti željene ishode u studijskim programima?”, koji je
dostupan na mrežnim stranicama projekta. Na tribini su o samom
priručniku govorile njegove autorice prof. dr. sc. Vesna Vlahović Štetić
i prof. dr. sc. Željka Kamenov.
Voditelj projekta doc. dr. sc. Dragan Bagić: “Provedba projekta
se može smatrati uspješnom jer su svi ciljevi projekta ostvareni u
planiranom roku, a na Fakultetu postoji interes da se sličan projekt
prijavi i u narednom ciklusu. Realizacijom projekta ostvarene su i neke
dodatne dugoročne koristi koje ne spadaju u mjerljive ciljeve projekta.
Prije svega tu spada povezivanje i bolje upoznavanje među odsjecima,
zatim uspostava kontakata s poslodavcima i diplomiranim studentima,
stjecanje iskustva u provođenju projekata financiranih iz europskih
fondova itd.”



