Dani hrvatskog turizma

Najavljene teme ovogodišnjeg skupa Dani hrvatskog turizma

Organizatori tradicionalnog skupa turističkih
djelatnika, kojima se obilježava završetak jedne i početak druge turističke
sezone najavili su ovogodišnje Dane hrvatskog turizma. Na konferenciji su
sudjelovali ministar turizma Anton Kliman, predsjednik Hrvatske gospodarske
komore Luka Burilović te direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice
Ratomir Ivičić.

Ovom prilikom ministar je podvukao da su teme o
kojima će se raspravljati drugog dana DHT-a u ovom trenutku goruća pitanja
turističkog sektor: “Riječ o nama iznimno važnoj manifestaciji koja će se
održati u našem turističkom biseru Bolu na Braču. Odlučili smo se u okviru okruglih stolova obraditi teme koje
smo detektirali sa strukom kao vrlo važne za budući razvoj turizma. Naša je
poruka da izazova ima napretek i da probleme želimo riješavati”, istaknuo je
ministar Kliman.

Na prvom okruglom stolu koji će se održati 27. listopada
govorit će se o djelatnicima kao pokretačkoj snazi turizma. Okruglom stolu
prethodit će prezentacija Instituta za poljoprivredu i turizam Poreč na temu “Socijalna
distanca i indeks polikroničnosti mladih djelatnika u hotelijerstvu” koji je na
kompetitivnom natječaju Zaklade Adris
odabran za financiranje. Cilj
projekta je istražiti razinu vještina
mladih djelatnika u hotelijerstvu, utvrditi razinu njihove angažiranosti,
stavove prema karijeri u hotelijerstvu, probleme prvog radnog iskustva te
odrediti u kojoj mjeri postoje razlike u razini uslužnosti mladih koji su
odrasli i školovali se u priobalju i mladih iz unutrašnjosti Hrvatske. Okrugli stol u trajanju 45 minuta moderirat će
gospođa Iva Bahunek (Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske), a sudionici okruglog
stola su gospodin Nenad Šepak (Ceh ugostitelja HOK), gospođa Gordana Deranja
(HUP) , dok se potvrde sudionika HZZ-a te Ministarstva rada još čekaju.

Drugi okrugli stol održava se pod nazivom “Cro
kartica – poticanje domaće turističke potrošnje”, a uvodnu prezentaciju te
ulogu moderatora preuzet će direktor Horwath consultinga Siniša Topalović. Uz
njega na okruglom stolu sudjelovat će Jako Andabak (Bluesun hoteli), Boris
Žgomba (UHPA i UPA-e pri HGK), gđa Martina Jus (HBOR) te Josip Zaher (HGK).

Treći (centralni) okrugli stol nosi naziv “Kako do
konkurentnog i održivog modela upravljanja hrvatskim turizmom”, na kojem će se
raspravljati o kontroverznoj temi – koliko nam je važno Ministarstvo turizma,
treba li ga ukinuti ili mu ojačati ovlasti? Na okruglom stolu stajališta će
zastupati Neven Ivandić (Institut za turizma), Miroslav Dragičević (Horwath
consulting), Kristian Šustar (HUP Zagreb), Sean Lisjak (Udruženje marina HGK) te Marcel Medak (Zajednica zdravstvenog
turizma HGK). U večernjim satima održat će se svečana dodjela godišnjih
hrvatskih turističkih nagrada

Predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka
Burilović najavio je 16. Hrvatski turistički forum, čijim otvorenjem započinje
DHT. “Produljenje turističke sezone je ključno za daljnji rast ovoga sektora,
ali i kompletnog hrvatskoga gospodarstva, a za to su nam nužne stalne avionske
linije s emitivnim tržištima” rekao je Burilović prezentirajući centralnu temu
ovog tradicionalnog Foruma HGK “Zračni prijevoz u turizmu – preko granica do
cjelogodišnjeg poslovanja”. Najavio je i nagrade HGK “Turistički cvijet –
kvaliteta za Hrvatsku” koja se održava
jubilarnu 20. godinu s rekordnim brojem prijavljenih subjekata, njih čak 265, u 8 različitih kategorija. Burilović se osvrnuo
i na sve veći problem realnog sektora – veliki poremećaj na tržištu rada
proizišao odlaskom dijela radno aktivnog stanovništva i iz dugogodišnje
neusklađenosti obrazovnog sustava s potrebama gospodarstva. “Turizam ostvaruje
snažan rast, no teško je procijeniti koliki bi na kraju bio da većina
turističkog sektora nije muku mučila s pronalaskom, posebice sezonskih,
radnika. Za to je nužno hitno iznaći rješenje”, kaže Burilović.

Nakon Foruma slijedi prezentacija mjerenja
učinkovitosti nacionalnog turističkog brendiranja, pri čemu će se direktor
Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić osvrnuti i na smjernice za 2017.
godinu. “U Hrvatskoj turističkoj zajednici smo proveli nekoliko važnih tržišnih
istraživanja na temelju kojih smo usvajali strateške dokumente, ali i donosili
ključne korake u promotivnim aktivnostima. Jedan od najznačajnijih izazova
hrvatskog turizma je svakako afirmacija nacionalnog turističkog brenda zemlje,
a s tim se izazovom puno lakše nosimo sada kada imamo jasno definirane taktike
i strategije u sklopu novog krovnog komunikacijskog koncepta pod sloganom
“Hrvatska, puna života”. Upravo je to jedan od glavnih razloga zbog kojih se
percepcija Hrvatske na stranim tržištima mijenja iz destinacije sunca i mora u
destinaciju punu različitih doživljaja”, poručio je direktor Ivičić.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest