Biznis

Jatrgovac:

Hrvati ove godine ne planiraju štedjeti na poklonima

Hrvati ove godine ne planiraju štedjeti na poklonima

Ukupno 80% Hrvata planira kupovati božićne poklone, a čini se da na tome ne planiraju štedjeti jer ove godine bilježimo rast broja onih koji će tim povodom izdvojiti veće iznose

I dok do Božića brojimo sitno, okrećemo se adventskim kućicama koje nas pozivaju svojim neodoljivim mirisima te smo spremni platiti pozamašne iznose da budemo dio tog blagdanskog ugođaja. Čini se da nas visoke cijene u tome ne ometaju. Tako je i s namjeravanom kupnjom božićnih poklona. Naime, anketno istraživanje koje smo proveli i usporedili s prošlogodišnjim rezultatima pokazuje kako je značajno narastao broj onih koji će za poklone izdvojiti najveći iznos koji smo postavili, a to je više od 130 eura. Lani smo imali svega 7% ispitanika koji će toliko potrošiti na kupnju poklona, dok je ove godine njihov broj narastao na čak 17%. Povećan je i broj onih koji će trošiti tek nešto manje od toga, odnosno do 130 eura, i sada se za ovu opciju izjašnjava 21% ispitanih. Shodno tome, smanjen je broj ispitanika koji će trošiti skromnije iznose pa tako onih koji će ovim povodom trošiti do 70 eura ima 25%, a za dvostruko većih 8 postotnih poena smanjen je udio ispitanika koji će na poklone potrošiti do 25 eura te ih je sada 17%. Jednako tako, smanjen je i broj ispitanika koji ističu da ne planiraju kupovati božićne poklone te je njihov udio sada na okruglih 20%. Kada je riječ o njihovim usporedbama s prethodnom godinom, nešto više od polovice kupaca poklona (54%) kaže da će trošiti jednako kao i lani, dok će 26% njih trošiti manje, a 19% više za kupnju poklona. I ovdje je primjetan rast jer je lani samo 10% ispitanih izjavilo da će trošiti više, a 35% da će njihova potrošnja biti manja. Online kanal je izuzetno važan kupcima božićnih poklona te je njih 57% ili 3 postotna poena više nego prošle godine izjavilo kako planiraju kupnju barem dijela poklona obaviti putem interneta. Ipak, nije sve tako veselo jer mnogima kupnja božićnih poklona predstavlja dodatan stres. To navodi 18% ispitanih kupaca, što je više nego lani, a istovremeno je onih kojima to predstavlja zadovoljstvo sada 40%. Da im kupnja poklona predstavlja i stres i zadovoljstvo kaže 42% ispitanika. Ono što je pak gotovo identično prošlogodišnjem istraživanju je pitanje hoće li naši građani ići na skijanje odnosno zimovanje. Pozitivno je odgovorilo njih 13%, što je za tek 1 postotni poen manje nego lani, a da si to ipak neće priuštiti navodi 87% sudionika anketnog istraživanja.


Reci što misliš!