Biznis

javno savjetovanje

Uvodi se obveza evidencije rada za dostavljačke i taksi aplikacije

Uvodi se obveza evidencije rada za dostavljačke i taksi aplikacije
Ivica Benić/SiB.hr

Ministarstvo rada u javno je savjetovanje uputilo dva pravilnika koja bi trebala od početka iduće godine preciznije regulirati rad platformskih radnika, piše u utorak Jutarnji list.

Predviđaju dvije velike promjene: objavu Registra digitalnih radnih platformi i agregatora te novu evidenciju njihova rada.

Pravilnici dolaze nakon novog Zakona o radu, kao i nakon medijskih natpisa o velikom neredu na domaćem platformskom tržištu kojim dominira nekoliko aplikacije - Bolt, Wolt, Glovo i Uber - te veliki broj agregatora, tvrtki koje posreduju u zapošljavanju dostavljača i taksista, a za to uzimaju određenu proviziju.

Podsjetimo, dolaskom velikog broja stranih radnika, poglavito onih iz Nepala, Indije i Bangladeša, aktualizirali su se problemi dostavljača u Hrvatskoj. Jedan je dio stranih dostavljača istupio za medije tvrdeći da ih agregatori tjeraju na rad od 12 sati dnevno, za to im isplaćuju minimalnu plaću te ih prijavljuju na rad od nekoliko sati dnevno izbjegavajući time davanja državi.

Iako smo Ministarstvu rada poslali upite sa zamolbom za komentar i nekoliko pojašnjenja oko novih Pravilnika - što bi točno sada trebali regulirati - odgovore nismo primili, navodi dnevnik.

No, ono što se može iščitati s javnog savjetovanja jest da bi država sada konačno trebala dobiti uvid u to tko, kako i za koliko radi za dostavljačke i taksi aplikacije u Hrvatskoj. Konkretno, Registar digitalnih radnih platformi i agregatora predviđa da aplikacije i agregatori na hrvatskom tržištu državi dostavljaju podatke poput: podataka o početku i završetku poslova posredovanja, kao i broj platformskih radnika te njihovog vremena i mjesta rada.

Platforme će imati i obvezu dostavljanja podataka poput iznosa isplate za svakog radnika, iznosa isplate agregatoru te vrste ugovornih odnosa s radnikom, piše novinar Jutarnjeg lista Filip Pavić.

 


Reci što misliš!