Biznis

zd županija

Vir prepun turista i vikendaša

Vir prepun turista i vikendaša

Tijekom prazničnog vikenda otok Vir je golim okom bio vidljivo prepun vikendaša, turista i izletnika

Tijekom prazničnog vikenda otok Vir je golim okom bio vidljivo prepun vikendaša, turista i izletnika iz gotovo svih mjesta Zadarske županije, gradova Hrvatske, zemalja EU te Bosne i Hercegovine, a taj je dojam potvrdila i statistika turističkih dolazaka i noćenja za period 28. travnja – 2. svibnja.

U Viru je u tom vremenu ostvareno 711 dolazaka domaćih i stranih turista te 9.979 turističkih noćenja, što je spektakularno otvaranje turističke sezone. To su gotovo u dlaku iste brojke ostvarenih turističkih dolazaka kao lanjske, koje su bile rekordne i nadmašile brojke iz dotad nedodirljive 2019., ali su ovogodišnja predsezonska praznična noćenja veća za 30,1 posto (lani 7,672 noćenja). 

– Imali smo zaista sjajan vikend, nikad ovakva gužva nije bila u Viru krajem travnja i početkom svibnja. Vir je bio prepun turista i vikendaša, pogotovo Slovenaca – kaže direktor virske Turističke zajednice Srđan Liverić. Slovenski gosti nadmašili su u statistici dolazaka i noćenja dosad nedodirljive domaće goste i vikendaše, pa je tijekom pet dana na otoku ostvareno 4.055 noćenja slovenskih gostiju – nevjerojatnih 40,6 posto od svih prazničnih noćenja u Viru. Domaći gosti imali su 2.841 noćenja (28,5 posto), Nijemci 925 (9,26 posto), Austrijanci 410 (4,1 posto) te Poljaci 398 (3,98 posto). Gosti iz Poljske ujedno su tijekom pet travanjskih i svibanjskih dana zabilježili najveći rast dolazaka i noćenja u odnosu na lanjske brojke, čak 206,5 (dolasci) i 249,1 posto (noćenja). 

Usporedba ovogodišnjih brojki petodnevnog spojenog vikenda i Praznika rada s prošlogodišnjim u kategoriji komercijalnog smještaja, otkriva još više razloga za zadovoljstvo. Svaki treći dolazak (35,6 posto) ostvaren je u kategoriji komercijalnog smještaja, dok komercijalni smještaj ima 16,2 posto udjela u ukupnim brojkama ostvarenih turističkih noćenja. Riječ je o nikad boljim brojkama, a najveći posao opet su odradili Slovenci koji su imali 29,3 posto udjela u ukupnim brojkama komercijalnih noćenja. Činjenica da su sljedeći najuspješniji turisti u brojkama komercijalnog smještaja Poljaci (22,4 posto udjela), Hrvati (14,9 posto) te Bosanci i Hercegovci (7,43 posto), otkriva kako se Nijemci, Mađari, Austrijanci, Česi i Slovaci sve češće javljaju kao vlasnici objekata na otoku, odnosno kao gosti u nekomercijalnom smještaju. Njihove su brojke u komercijalnom smještaju još uvijek bolje od brojki turista izvan virskih emitivnih tržišta, poput SAD-a, Nizozemske, Italije, Francuske i Belgije, ali razlike više nisu velike. Tako su Amerikanci i Nizozemci – dosad egzotični gosti na otoku – ostvarili više noćenja u komercijalnom smještaju nego pojedinačno Mađari ili Austrijanci. 

– Istovremeno rastemo kao turistička destinacija i mjesto poželjno za život. Ljudi iz cijele Europe kupuju zemljišta i kuće na našem otoku, dok nam stalno dolaze novi gosti iz zemalja koje nisu naše emitivno tržište. Ono što je najvažnije, vraćaju se – zaključuje direktor Liverić. 

 


Reci što misliš!