
Iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja u ponedjeljak su izvijestili da aplikacija "Kretanje cijena", na koju tri trgovačka lanca dostavljaju svoje cjenike za proizvode iz potrošačke košarice, pokazuje da je cijena velikog broja njih, čak 299, snižena u odnosu na kraj prošle godine, dok je 33 porasla, a 747 ostala ista.
Ministarstvo podsjeća da je aplikativno
rješenje “Kretanje cijena” pušteno u rad s
glavnim ciljem da se građanima na jednom mjestu omogući uvid u
kretanje cijena u trgovačkim lancima te usporedbu cijena u odnosu
na 31. prosinac 2022. za ciljane kategorije proizvoda koji čine
dio potrošačke košarice.
Na toj web stranici tri trgovačka lanca – Konzum, KTC i Tommy –
svakih 15 dana dostavljaju cijene za objavu, dok ostali trgovački
lanci koji posluju u Hrvatskoj nisu pristali na dostavu svojih
cjenika.
Nakon posljednjeg unosa podataka s cijenama važećim od 15. ožujka
2023., vidljiv je velik broj cijena za proizvode iz potrošačke
košarice koje se prate na stranici “Kretanje cijena”, njih čak
299, koje su snižene u odnosu na 31. prosinca 2022., ističu iz
Ministarstva.
Od tih 299 sniženih cijena, samo ih je 19 akcijskih, dok su sve
ostale redovne cijene, koje su snižene u odnosu na referentni
datum 31. prosinca 2022., dodaju.
Iz Ministarstva navode da se na toj web stranici se
transparentno mogu na lak način isfiltrirati i sva poskupljenja,
pa tako posljednje ažurirano stanje na 15. ožujka 2023. u odnosu
na 31. prosinca 2023. pokazuje kako su se u tri navedena
trgovačka lanca povećale ukupno 33 cijene, od kojih se većina
odnosi na sezonsko povrće za koje je standardno da cijena varira
u odnosu na sezonsku dostupnost.
Također, ukupno je 747 cijena ostalo nepromijenjeno u odnosu na
31. prosinca 2022.
“‘Kretanje cijena’ tako dokazano služi kao kontrolni i
korektivni mehanizam koji štiti građane od neopravdanog podizanja
maloprodajnih cijena, a svim poslovnim subjektima koji sudjeluju
u projektu omogućuje da transparentno objave usporedive cijene s
kraja prošle i iz 2023. godine”, zaključuju.