
Kao partner CEOs for Future, Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) je zajedno s Austrijskim saveznim željeznicnicama (ÖBB) i Michaelom Reiter, izvršnom direktoricom Boutiquehotel Stadthalle i glasnogovornicom CEOs for Future, održao press konferenciju u Beču na temu mobilnosti kao pokretača održivosti u turizmu
“Mobilnost je ključni pokretač u turizmu za provedbu održivosti i
postizanje CO2 neutralnosti”, rekla je Michaela
Reitterer, glasnogovornica CEOs for Future i izvršna
direktorica Boutiquehotel Stadthalle. “Kao drugi najvažniji
gospodarski sektor za Austriju – nakon industrije – turizam igra
središnju ulogu. Kako bi se smanjile emisije CO2 posebnu
pozornost treba posvetiti dolasku i odlasku putnika, kao i
prijevozu unutar odredišta za odmor,” dodala je.
Značajan dio emisija CO2 koje stvara turizam uzrokovan je
dolaskom i odlaskom: 40% može se pripisati
putovanjima zrakoplovom, 32% putovanjima automobilom i
gotovo 21% smještaju. U 2019. godini 70% gostiju
putovalo je u Austriju automobilom, a tek nešto manje od 10%
stiglo je vlakom.
Međunarodna optimizacija putovanja do i od odredišta
vlakom
Pristupačnost putovanja vlakom bit će ključna za
austrijsku turističku industriju u budućnosti.
“Putovanje do odredišta za odmor vlakom je 50 puta ekološki
prihvatljivije nego avionom i 30 puta ‘zelenije’ nego
automobilom,” objašnjava Klaus Garstenauer, izvršni direktor ÖBB
Personenverkehr AG i dodaje: “Kao ÖBB,
blisko surađujemo s turističkim regijama u okviru našeg
programa ÖBB 360° kako bismo razvili strategije za dovođenje više
ljudi na njihova mjesta za odmor na ekološki prihvatljiv način.”
Program ÖBB 360° fokusiran je na autobusni prijevoz Postbusom
budući da “zadnja milja” od odredišne stanice do hotela ili
smještaja zahtijeva odgovarajuću infrastrukturu. Za to su nužni
koncepti lokalne mobilnosti i ponuda “od vrata do vrata” u
suradnji s prometnim udrugama, turističkim organizacijama,
hotelima te gradonačelnicima gradova i općina.
Otmar Michaeler, izvršni direktor Falkensteiner Michaeler Tourism
Group (FMTG), također vidi promjenu u ponašanju putnika:
“Potražnja za ekološki prihvatljivim mogućnostima putovanja
raste. Moramo djelovati sada i zajedno razviti atraktivne ponude
ako želimo ojačati održivi turizam za budućnost.”
Proširenje koncepata lokalne mobilnosti je važno
Također se odvija prva suradnja između općina i željeznica u
sklopu programa ÖBB 360°: općine naručuju ponude ÖBB First-Mile i
Last-Mile, a ÖBB ih provodi s partnerima.
“Odmor počinje putovanjem”, kaže Michaeler i objašnjava: “Da bi
se to postiglo, potrebna je bliska suradnja između hotela,
prijevozničkih tvrtki, turističkih organizacija i regija. Fokus
je uvijek na gostu kojem želimo ugodno putovanje kao i ostatak
odmora.”
Primjeri koje je dao iskusni turistički stručnjak uključuju
jednostavne opcije rezervacije, sveobuhvatne usluge prijevoza,
holističke koncepte mobilnosti na licu mjesta, posebne hotelske
cijene za ekološki prihvatljiva putovanja, ali i karte za vlak s
popustom prilikom rezervacije u partnerskom hotelu.
“Prije nekoliko mjeseci poduzeli smo prvi korak i pokrenuli
Falkensteiner Green Rate, koji nagrađuje putovanja ekološki
prihvatljivim načinima prijevoza s vaučerom od 30 eura”, kaže
Michaeler. “Još jedan važan projekt u sklopu naše ofenzive
mobilnosti je Klimaberg Katschberg, čiji je cilj postati CO2
neutralan do 2030. Ovdje želimo razviti ekološki prihvatljiv
sveukupni koncept mobilnosti zajedno s partnerima u regiji i
tvrtkama za mobilnost kao što je ÖBB.”
Digitalizacija informacija u hotelskoj
industriji
Digitalizacija može pojednostaviti održivo putovanje. Gosti mogu
brzo i jednostavno pristupiti informacijama i ponudama o održivom
turizmu, kao i javnom prijevozu, iznajmljivanju e-bicikala,
dijeljenju automobila i/ili uslugama prijevoza putem svojih
pametnih telefona. Stoga je potrebno ubrzati širenje
širokopojasnog interneta, posebice u ruralnim područjima.
“Učiniti Austriju održivom turističkom destinacijom za budućnost
važan je cilj za nas u CEOs For Future. Želimo djelovati brzo i
oblikovati budućnost za gospodarstvo i društvo”, rekao je Karl
Kienzl, predsjednik CEOs For Future.
Turizam kao važan gospodarski čimbenik
79,56 milijuna noćenja u austrijskim smještajnim objektima i
22,14 milijuna dolazaka domaćih i stranih gostiju zabilježeno je
u Austriji u 2021. godini. U 2019. godini (prije COVID-a)
ostvareno je čak 152 milijuna noćenja. Ova se razina očekuje i za
2022. Prema Statistik Austria, domaći i strani gosti u 2019.
potrošili su gotovo 38 milijardi eura u Austriji, što odgovara
7,6% bruto domaćeg proizvoda (BDP). Dakle, turizam je vrlo važan
gospodarski faktor za Austriju. Osim toga, turizam je jedan od
najvećih poslodavaca u zemlji: prema izvješću Tourism Austria, u
2019. godini u turizmu je bilo zaposleno više od 200.100 stalnih
djelatnika. Uzme li se u obzir zapošljavanje koje izravno i
neizravno generira turizam u svim sektorima gospodarstva, taj se
broj penje na oko 313.700 zaposlenih ljudi. Turizam je 2019.
činio 7,9% ukupne zaposlenosti u Austriji.
O CEOs For Future
CEOs For Future neprofitna je organizacija koja promiče i ubrzava
održivu transformaciju u gospodarstvu i društvu bez fosilnih
goriva, ekološki prihvatljivu i s više od 60 vrhunskih menadžera
iz različitih industrija. Wolfgang Anzengruber je ambasador
poslovne platforme C4F. Fokus platforme C4F Generations je na
ravnopravnom dijalogu i razmjeni, kao i na umrežavanju izvršnih
direktora i rukovoditelja s mladima (pripravnici, zaposlenici,
organizacije mladih). Doris Schmidauer je ambasadorica platforme
Generations. Za više informacija
posjetite www.ceosforfuture.at.