Biznis

traže i dodatne sadržaje

Putnici koji stižu niskotarifnim zračnim prijevoznicima dnevno troše 120 eura

Putnici koji stižu niskotarifnim zračnim prijevoznicima dnevno troše 120 eura

Rezultati istraživanja: Putnici koji stižu niskotarifnim zračnim prijevoznicima dnevno troše 120 eura. U Zadarskoj županiji su u prosjeku proveli nešto više od 6 noćenja.

Primarni motiv putovanja im je uživanje u suncu i moru, a zatim nova iskustva i doživljaji.

Najznačajniji su to rezultati istraživanja provedenog na turistima, putnicima niskotarifnih zračnih prijevoznika koji su u 2022. godini boravili u Zadarskoj županiji. Istraživanje je proveo Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, a rezultati su predstavljeni u Velikoj vijećnici Zadarske županije.

Ukupno zadovoljstvo odredištem ispitanici ocjenjuju relativno visokom ocjenom, kao i većinu elemenata turističke ponude. Najniže ocjene zadovoljstva daju razini cijena, gužvi te kvaliteti javnog transporta u odredištu, dok je najviše ocijenjena pogodnost za kratki odmor i mlade ljude, te ljepota i očuvanost okoliša.

Sukladno tome, ispitanici bi preporučili grad Zadar i Zadarsku županiju svojim prijateljima, kolegama i rodbini. No, iako su ispitani turisti zadovoljni turističkom ponudom odredišta, iz rezultata je razvidno kako ispitanici traže dodatne sadržaje vezane uz gastronomiju, prirodna i kulturna baština te aktivni turizam na otvorenome. Upravo ovi elementi bi ih privukli izvan glavne sezone kada ne mogu uživati u suncu i moru.

Drugi motivi koji ih potiču da posjete odredište su uživanje u gastronomiji i očuvanoj prirodi te povoljna ponuda i blizina odredišta. Valja istaknuti kako turisti traže dodatne sadržaje poput obilaska vinskih cesta i aktivnosti na otvorenome (ronjenje, jahanje, avanturistički i drugi sportovi). Ispitanici su bili vrlo zadovoljni sigurnosnim uvjetima i zaštitom od koronavirusa u odredištu. Štoviše, obzirom na smirivanje učinaka pandemije, vidljivo je kako se ponašanje turista u destinaciji vraća u slobodna planiranja odmora i kretanja u destinaciji, odnosno normalne obrasce turističkog ponašanja, utvrđeno je istraživanjem.

U uzorku je veća zastupljenost mlađe populacije, koji su inače najčešći korisnici niskotarifnih zračnih prijevoznika. U skladu s takvom dobnom strukturom, najveći udio ispitanika ima primanja na razini prosječnih primanja Europske unije. Ispitanici su iskusni putnici i iskusni korisnici niskotarifnih zračnih prijevoznika. Međutim, više od tri četvrtine njih u Zadru i Zadarskoj županiji boravilo je prvi put.

Rezultat je u skladu s prijašnjim godinama istraživanja i suvremenim trendovima prema kojima turist često odabire nova odredišta. Najznačajniji izvor prve informacije vezane za odredište bili su internet te preporuka prijatelja i rodbine. Od prijatelja i rodbine su saznali i druge informacije o Zadru i Zadarskoj županiji, kao i iz putničkih web stranica poput TripAdvisora te s društvenih medija. Većina ih je, osim Zadra i Zadarske županije, posjetila otok Pag (Zrće) te Splitsko-dalmatinsku i Šibensko-kninsku županiju. Od zaštićenih područja ispitani turisti najčešće posjećuju NP Krka, a zatim NP Plitvička jezera i NP Kornati.

Istraživanje je provedeno na odlaznom terminalu Zračne luke Zadar od srpnja do listopada 2022. godine. Slučajni uzorak ispitanika obuhvatio je putnike/turiste starije od 18 godina, koji su ostvarili najmanje dva noćenja u Zadarskoj županiji. Ispitani turisti najvećim dijelom su porijeklom iz Njemačke i Velike Britanije, što je uvjetovano postojećim zračnim linijama niskotarifnih zračnih prijevoznika sa zadarskom zračnom lukom.

Ovime je završeno desetogodišnje razdoblje provođenja istraživanja na turistima korisnicima niskotarifnih zračnih prijevoznika u Zračnoj luci Zadar. Osim što su utvrđena glavna obilježja profila, ponašanja i zadovoljstva turista koji borave u Zadru i Zadarskoj županiji, ovim kontinuiranim istraživanjem utvrđene su mogućnosti i ograničenja na kojima Zadar i Zadarska županija kao turističke destinacije moraju poraditi. Između ostalog, potrebno je neprestano unaprjeđivati, diversificirati i disperzirati sadržaje kako bi se prilagodili specifičnoj niši turista koji dolaze niskotarfinim zračnim prijevozom. Iz tog razloga ovo istraživanje planira se nastaviti u drugačijoj formi i sadržaju prilagođenom pojedinim segmentima ponude i potražnje, kako bi se dublje spoznali elementi utvrđeni dosadašnjim istraživanjima.


Reci što misliš!