Pokloni - bez obzira na krizu
Koliko ćemo "odrišiti kesu" za ove blagdane?
Da je potrošačka klima na početku prosinca pozitivna govore povećani iznosi koje građani planiraju izdvojiti za kupnju poklona, sama kupovina sve im je veće zadovoljstvo, a porastao je i broj onih koji planiraju ići na skijanje... Pokloni se kupuju bez obzira na krizu!
Sudeći po ovogodišnjem "Crnom petku" ni cijela blagdanska sezona neće razočarati.
Pokloni se kupuju bez obzira na krizu.
Tako je u našoj anketi smanjen broj građana koji će na kupnju božićnih poklona trošiti najmanje iznose, a porastao je broj onih koji će trošiti više za ovu namjenu. Slijedom toga, broj građana koji će izdvojiti do 200 kn smanjen je za 5%, na sadašnjih 18,6%.
Za razliku od toga, rastao je broj onih koji će za poklone izdvojiti do 500 kn kojih sada ima 32,4% (+0,8%), do 1.000 kn planira trošiti 21,3% građana (+3,2%), a više od 1.000 kn izdvojit će 6,5% njih (+0,5%). Svaki peti građanin ne planira kupovati božićne poklone - ove godine to je izjavilo 21,1% ispitanih, a lani gotovo jednaki broj, njih 20,7%.
Zanimljiv je i optimizam kada je riječ o tome planiraju li građani potrošiti više ili manje za kupnju poklona u odnosu na prošlu godinu. Da će potrošiti manje kaže 38,6% građana, što je 2% više nego lani, dok je onih koji će potrošiti više ukupno 10,9% i njihov je broj narastao za 4,7%. Preostala polovica građana potrošit će isto kao i prošle godine.
Da su se građani riješili pandemijskih okova govori i podatak da manji broj njih ove godine planira kupovati putem interneta, nego će radije ići u šoping centre. Naime, kupnju dijela božićnih poklona preko interneta planira obaviti 49,9% građana, čak 9,3% manje nego u prošlogodišnjem prosincu.
Poraslo je i zadovoljstvo kupovinom božićnih poklona jer sada 46,1% ispitanika navodi da im to predstavlja zadovoljstvo te je njihov broj u odnosu na lani narastao za 5,4%, dok je 7,9% manje građana kojima kupovina poklona predstavlja stres - njih je ove godine bilo 14,3%. Da im to predstavlja i stres i zadovoljstvo navodi pak 39,6% građana ili 2,5% više nego lani.
Nastavno na prikazani optimizam, rastao je i broj građana koji ove godine planiraju ići na skijanje ili zimovanje, s prošlogodišnjih 9,9% na sadašnjih 14%, što također govori o boljoj potrošačkoj klimi.
Istraživanje su tijekom studenog 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!